체조

279 21 1
                                    

Yerin Pov

"Bangun! Selamat petang cikgu! " -Ketua kelas

"Selamat petang cikgu! "-Semua murid

"Selamat petang duduk. "

Semua murid duduk dan membuka buku teks masing masing.

"Umm.. Sebelum tu cikgu nk kta Yang petang nanti ada pemilihan untuk penari ballet sekolah kita so kalau spa2 yg berminat dan ada bakat,sila pergi ke depan dan tulis nama."

Umm.. Sya memang talent kalau dalam tarian ballerina ni tapi... Saya tk prnh pun menari depan orang ramai apatah lagi dekat member gfriend..

"Yerin. Kamu nak cuba ke?"- Sinb

"Eh? Saya? Hmm.." -Saya teragak-agak.

"Lah join jer.. Walaupun awak tak tahu dance ballet tu, sya blh ajar awak.. " -Sinb

Eleh.. Nanti tak pasal2 aku yang ajar kau hmm.. (Maklumlah Sinb tak tahu hoho.)

"Umm..aku join lah.."

Lepas kami tulis nama, then cikgu kata jumpa kat bilik musik masa rehat nanti untuk pemilihan.

"Wooo!!" Setelah Sinb nama saya dipanggil.

"Jung Yerin."

Saya pun menghembus nafas perlahan lahan.

Setelah aku habis persembahan, aku dengar tepukan. Ya, semua orang menepuk tangan sambil tersenyum ke arah ku.

"Jung Yerin anda dipilih untuk menjadi ahli ballerina untuk sekolah ini."

"Wahh!! Thank you cikgu!!!"

"Yerin, chukahaeyeo. Kita berdua terpilih."

Mina Pov

Saya pun tak tahu lah kenapa Nayeon dan Dahyun unnie bencikan Gfriend. Mereka tak pernah pun cari gaduh dengan mereka.

Mereka talented dan baik tak segedik macam apa yang nayeon unnie kata. Maaflah bukan niat nak mengutuk nayeon unnie kesayangan aku.

Salah seorang member gfriend yang aku nak rapat ialah Yerin. Aku tengok kan Yerin tu cam lebih experience dalam bidang ballet ni dari aku bila tengok dia menari tu aku dah dapat tahu yang Yerin tu memang lebih handal dalam bidang ni dari aku.
Aku pun mendekatinya dan menyapanya.

"Yerin, chukahaeyeo kita berdua terpilih." Aku menyapa Yerin dengan senyuman.

"Mi-mina??.. Umm.. Nae.. Chukahaeyeo untuk kamu.."

"Hmm.. Tak payahlah takut.. Saya tak pernah pun bash kamu.. Itu unnie saya jer saya hanya jadi cctv tak berbayar HAHA..."

"Umm.. Unnie awak tak marah ke bila nampak awak ngan saya?"

"Tak."

"Ok.. Esok kita jumpa.. Bye!!"
Jawab Yerin.

"Nae.. Jal gayo jumpa kat bilik practice esok!!"

Yerin Pov

Mina tu baik orang nya apa yang saya nampak dia memang berbeza dari ahli member twice yang lain.

"Yerin!! Chukahae!!" Jerit Sinb dan Sowon.

"Woi! Slow² lha suara tu!" Balasku.

"Hmm.. Sinb tak terpilih ish! Tapi unnie tipu saya eh? Unnie macam dah lama jer dalam bidang ballet tu kalau diikutkan dengan tarian unnie memang macam professional..."
Sinb memegang dagunya.

"Unnie dah 14 tahun dah dalam bidang ballet ni.. Tapi sebab ada 'perkara' yang unnie tak boleh nak lupa jadi unnie stop berlatih ballet selama 4 tahun ni."
Jawabku dengan wajah yang hambar.

[C]Love Is A Fool 사랑은 어리 석다~ TaeRin Where stories live. Discover now