Sıra Dışı Hack Saldırıları

479 15 0
                                    

1:Bir hacker bilgisayar sistemine girmeyi başardı mı, hemen hemen herşeyi yapabilir. Ancak bir solucan(worm) İranda'ki birkaç nükleer araştırma sisteminin kontrol sistemlerine girdiğinde, rock yapmayı tercih etmiş. 

Kötü amaçlı bu yazılım, ilk olarak 2012'de ortaya çıktı ve kendinden de beklenildiği gibi izleme istasyonlarını, yazılımlarını falan komple kapattı. Ancak solucanın çok eşsiz bir de özelliği vardı. Gecenin bir saatinde iş istasyonlarını birden çalıştıran solucan, onlara rock müziğin efsane grunu AC/DC'nin ''Thunderstruck'' şarkısını çaldırıyordu

2:Genelde virüsler bilgisayarlarımıza, dosyalarımıza verdikleri zararlar yüzünden bize pek komik gelmez. Hele ki Japon kaynaklı Ika-Tako virüsü gibi virüsler gerçekten çok can sıkıcıdır. Ancak olaya dışarıdan baktığımızda oldukça absürd bir virüs Ika-Tako.

İlk olarak 2010 yılında ortaya çıkan virüs, bir ses dosyası şeklinde bilgisayarda beliriyor. Dosyayı açtığınızda sabit sürücünüze sızan virüs, bütün dosyalarınızı siliyor ve yerlerine ahtapot, kalamar, deniz kestanesi resimleri koyuyor. Sabit sürücünüzden silinen dosyalar da, virüsün sahibi olan kişinin sistemine aktarılıyor. virüsü yaratan Masato Nakatsuiji, bu suçundan ötürü tutuklandı ve iki buçuk yıl hapis cezasına çarptırıldı.

3:Gün geçtikçe cihazların internet ile bağlantısı artıyor, bu durum da hackerlara davet çıkarıyor. 2014yılında San Francisco'da bir otoyol üzerinde bulunan elektronik tabelaya saldıran hackerlar;  ''GODZILLA SALDIRIYOR! GERİ DÖNÜN!'' şeklinde bir yazı yazdılar. Neyse ki bu saldırı herhangi bir kazaya sebep olmadı ancak insanlara büyük panik yaşattı.

4:Sosyal Medya çok riskli bir ortam. Büyük şirketler için son derece önemli ve gerekli bir yer olsa da küçük yanlışlar büyük kayıplara yer açabiliyor. Burger King de bunu en acı şekilde tecrübe eden firmalardan biri.

Burger King'in Twitter hesabını ele geçiren hackerlar, şirketin en büyük rakibi olan McDonalds'ın ekmeğine yağ sürdüler. Hackerlar Burger King'in profil resmini değiştirip yerine McDonalds'ın logosunu koydular. Saldırı, hesap Twitter tarafından askıya alınıncaya kadar devam etti


Hackerlar Hakkında GerçeklerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin