Ik wilde graag een cover maken voor EOC die ik ook echt zou gaan gebruiken dus vandaar dat ik nog een poging heb gewaagd. Dit keer wilde ik een beter model voor het vrouwelijke hoofdpersonage en wilde ik de cover beter bij het verhaal laten aansluiten.
Dit was het resultaat:
Modellen: Adelaide Kane (midden), Steven Chevrin (links) en Jaco Van Den Hoven (rechts)
Plaatjes: Google, DeviantArt
Lettertypen: Metamorpheus (titel), Iowan Old Style (ondertitel en auteur)
Ik heb alles eigenlijk opgebouwd vanaf niets (ook de hele achtergrond) en ik ben er dan ook best lang mee bezig geweest. Deze cover had geloof ik ook erg veel lagen. Het was zeker een goede oefening, maar toch was ik niet helemaal tevreden met de cover. Dit komt door een aantal dingen die ik even leuk ga opsommen:
1) Het cover model: Ja, het is Adelaide Kane, maar ik had moeite om een goede PNG van haar te vinden. Bovendien is de kwaliteit heel erg slecht wat erg jammer is. Daarnaast heb ik nog twee andere cover modellen. Dit zijn twee andere hoofdpersonages, maar de ene (de linker genaamd Ira) is eigenlijk belangrijker dan de andere en toen vroeg ik me af waarom ik ze er alledrie had opgezet. Ira is namelijk minstens even belangrijk als het vrouwelijke hoofdpersonage (zij zijn de twee POV's) dus ja...het klopte voor mij gewoon niet.
2) De kleuren: Op zich vind ik de kleuren niet lelijk, maar het zijn er gewoon erg veel. Een beetje te veel. Hoe langer ik er naar keek hoe meer ik me ging ergeren aan het geel bovenaan. Maar dat komt ook door punt 3
3) Compositie: Door de drie gezichten is de focus weg en dat zorgt (in combinatie met de redelijk felle en drukke kleuren) voor onrust. Ik vind de cover gewoon te druk en bovenin is alles zo bij elkaar gepropt.
Maar goed. Daarom besloot ik maar om deze cover niet echt te gaan gebruiken XD
YOU ARE READING
Polychromatic • Graphic Portfolio #Wattics2017
RandomDeze graphic portfolio bevat: • covers & andere graphics • covers voor anderen & wedstrijden • premades • tips & tutorials Ik vind het zonde dat ik niets doe met een hoop graphics die ik maak, dus vandaar deze portfolio. #10 in Willekeur...