Kinderen van de Duisternis is boek 1 van de De Verassing van de Levende Goden serie van PaperWorlds96 . Tim vroeg me om voor dat boek (en de volgende twee delen) een cover te maken. Hij had goede ideeën en bovendien was het de bedoeling dat de covers om bepaalde objecten zouden draaien. Ik heb niet enorm veel van dat soort covers gemaakt dus dat was een leuke uitdaging! Bovendien hou ik van fantasy verhalen en het maken van covers voor series én ik had al snel een idee van wat ik wilde maken dus vandaar dat ik graag deze covers wilde maken voor Tim ;)
Allereerst heb ik natuurlijk een achtergrond gemaakt voor boek 1. Stonehenge speelt daar ook een rol in dus die heb ik er ook in verwerkt (zie onderkant). Ik heb wat plaatjes gezocht, de kleuren bewerkt, Stonehenge erin verwerkt, zelf nog wat getekend en verschillende lagen met verschillende instellingen over elkaar heen gedaan. Dit was het resultaat:
Vervolgens heb ik het zwaard, lichteffecten en de titel en auteur et cetera toegevoegd. Dit was het uiteindelijke resultaat:
Ik was er erg tevreden mee en ik hou vooral heel erg van die blauwe en blauwgroene kleuren en van het blauwige licht dat van het zwaard afkomt (de lichteffecten eromheen). Nadat ik aan Tim had gevraagd of de cover en het concept goed waren (en een positief antwoord kreeg) ben ik meteen verder gegaan met de covers voor boek 2 en 3.
Het origineel van de tweede cover had een oranjerode kleur, maar Tim vroeg me of ik het groen kon maken dus dat heb ik gedaan. De oranjerode cover kan ik helaas nog steeds niet (na tienduizend keer proberen) uploaden, maar de groene versie inmiddels wel.
Cover 2:
Persoonlijk hield ik erg van de oranjerode kleur, maar ik vind de groene ook erg mooi. Naar mijn idee gebruiken mensen die kleur niet zo vaak voor covers dus het is wel verfrissend en valt lekker op. Bovendien is groen sowieso een mooie kleur (vind ik dan XD).
Boek 3 heb ik gemaakt volgens hetzelfde concept. Eerst wilde ik de oranjerode en blauwe kleuren laten terugkomen, maar dat werd echt heel lelijk (het lukte me in ieder geval niet om een goede samenhang te creëren) dus daarom heb ik de kleur veranderd naar geel/goud. Deze cover heeft ook de meeste aanpassingen gekregen (de tempel onderaan is veranderd en het water ook waardoor het nu lijkt alsof de tempel uit het water omhoog komt).
Dit is de uiteindelijke cover:
Voor alle covers geldt het volgende:
Lettertypen: Annabel 1 (titels), DIN Condensed (titel serie), Cochin (auteur) en ChronicaPro-Regular
Plaatjes: Google, DeviantArt
Zelf was ik erg blij met het resultaat (ook omdat het veel sneller ging dan ik had gedacht) en ik kan zeggen dat ik erg trots ben op de covers. Bovendien was Tim er ook blij mee en dat is uiteindelijk ook de bedoeling als je covers maakt voor iemand anders.
Maar ik ben natuurlijk ook heel erg benieuwd naar jullie meningen dus laat het vooral horen!
Oh, en bovendien is het het zeker waard om een kijkje te nemen bij deze serie ;) Ik ben zelf ook al begonnen en tot nu toe is het erg veelbelovend.
YOU ARE READING
Polychromatic • Graphic Portfolio #Wattics2017
De TodoDeze graphic portfolio bevat: • covers & andere graphics • covers voor anderen & wedstrijden • premades • tips & tutorials Ik vind het zonde dat ik niets doe met een hoop graphics die ik maak, dus vandaar deze portfolio. #10 in Willekeur...