saat ni aku berada di tengah persimpangan. kiri org yang bertahun aku sayang, orang yang bertahun aku tggu. manakala kanan pula org yg sangat cinta dan sayang kan aku selama 5 bulan ni. Mana mungkin aku mampu pilih ke dua nya. di telan mati mak, di luah mati ayah. and ya. tipu lah kalau aku tanak kembali pada org yang bertahun aku tggu. satu satunya org yang mampu bahagia kan aku. tipu jugak lah kalau aku mampu sakiti org yg sayang kan aku seikhlas hati.
aku manusia, jatuh sakit.
luka berdarah.
sama jugak macam perasan.
terguris pedih.
terluka berdarah sampai tinggal parut.kalau aku pilih kiri aku lukakn seketul hati yg sangat sayang dan percayakan aku.
kalau aku pilih kanan. aku dah sia sia kan peluang untuk kali yang kedua.
Ya. memang impian aku untuk jadikan kau yang PERTAMA dalam hidup aku. tak pernah nak minta kau hidup dalam bayang bayang aku. aku sanjung kau. aku hormat kau se ikhlas hati aku.
tapi aku tak kuat nak luka kan hati seorang perempuan yg sanggup terima aku yang banyak buruk dari baiknya ni dengan seadanya.
aku terpaksa buat apa yang hati aku tak rela. dulu kau korban kan sayang dan cinta kau untuk aku kecapi kebahagiaan aku. kalini biar aku korban kan pula cinta dan sayang aku untuk kau. kisah kita. Ceritera hidup kita. sayang dan cinta aku pada kau. biar aku pendam. bertahun pendam pun tape. aku masih tetap pada kau walau kau bukan milik aku.
perlahan aku pergi dari hidup kau. sebab aku perasan. setiap kali aku muncul dalam hidup kau. aku selalu lukakan hati kau. buat luka lama kau berdarah kembali. and ya. kau sendiri cakap. yang hidup kau banyak pahit dari manis nya. aku tahu yang pahit tu semuanya di sebab kan aku.
sampah akan selamanya jadi sampah. aku tanam dalam jiwa aku ayat ni sebab apa yang aku rasa. aku tak layak untuk menawan hati seorang bidadari. terima kasih tuhan. sebab pinjam kan seorang bidadari yang menceriakan hari aku walau untuk seketika. kau kirim kan seorang bidadari yang tabah dan kuat kerna mampu hidup dalam bayang bayang aku selama beberapa hari.
🥀