5

40 2 0
                                    

wahai kekasih dunia akhirat.
tipu lah kalau aku tak bahagia dgn kehadiran kau selama beberapa hari ni.
tipu jugalah kalau aku tak senyum sesorang baca ws kau.
tipu jugalah kalau hati aku rela pilih perempuan lain selain kau.

tapi aku manusia. aku terfikir.
kenapa tak muncul awal awal sebelum aku kenal perempuan tu.
kenapa kau pilih org lain dulu selain aku.

and ya. itu hak kau. aku tanak campur dan aku tanak tanya kau sebab tanak kau buruk kan diri kau mcm mana kau buruk kan diri kau sebelum ini.

for me, buruk aku buruk janagn kau.
sebab kau terlalu istimewa buat aku. terlalu indah.

cuma nya. aku tak mampu nak bahagia kan kau mcm dulu.

inshaallah. ada jodoh adalah.

izinkan aku pergi perlahan lahan. bukan tanak ada di samping kau saat jatuh bangun kau. tapi aku fikir. kehadiran aku kalini bukan lagi untuk membahagiakan kau tapi makin membuat kan kau rebah tersungkur. kehadiran aku kalini makin membuat parut seribu kau berdarah kembali.

aku ambil keputusan untuk pergi bukan sebab kau buruk or kau bukan sesiapa.

tapi percayalah. lelaki mana sanggup tengok org yg dia sayang selalu terlaku di sebabkan dia.

ingat janji yg pernah aku cakap dulu. biar aku bawak cerita kita sampai mati.

your man "Anas" 🌷

Luah HatiWhere stories live. Discover now