Part 1

193 6 0
                                    

'Kriingg!!Kriingg!!'loceng berbunyi menandakan waktu rehat sudah bermula dan tamatnya kelas MT di kelas 3A.

"Ok semua..it's time for your rest.Boleh keluar sekarang.."ucap Mr.Kwang Soo.

"Thank you Mr.Kwang Soo!"ucap hanya beberapa pelajar sebelum meninggalkan kelas mereka.

Di kantin....

"Amb!!Tunggu aku woii!"jerit seorang namja kacak yang berlari dari tandas.

Amber yang mendengar hanya menoleh kebelakang dan teruskan berjalan sambil tergelak kerana tingkahlaku Myungsoo yang seperti kanak-kanak itu.

"Woiii!!"bahu rakannya dipaut.Tercungap-cungap Myungsoo mengejarnya.Dahlah laluan sempit.Sesak pula tu sebab waktu rehat.

"Kau ni tak reti sabar ke?!!"soal Myungsoo geram.

"Kau ni pulak tak reti nak tarik nafas elok-elok dulu sebelum cakap ngan aku?"soalan dibalas soalan.Bertambah geram lagi Myungsoo.

Waktu mereka hendak duduk di sebuah bangku kantin,seorang gadis menyapa Amber dan Myungsoo.

"Hy guys..did I disturb you?"soal Hyeri manja.

"A little bit"ujar Amber lalu mengundang kegeraman Hyeri.

"Isyy kau ni Amb.."Hyeri sudah mula pasang muka tidak puas hatinya.

"Janganlah buat muka macam tu.That's not cute..."ucap Myungsoo yang sejak tadi diam membisu.

"Dah tuu..dia niy rosakkan mood aku..."muncung Hyeri sudah panjang menambah lagi kecomelan padanya.

Amber hanya setia tergelak dari tadi.Kali ini diikuti dengan Myungsoo juga.

"Dahlah dahlah..ni..kejap lagi nak masuk kelas ke?"soal Amber.

Memandangkan mereka semua bersekolah di sekolah swasta Highschool Dream Nation.Jadi kemana mereka mahu pergi,skip kelas bila-bila masa,tidak hadir,berpakaian bebas,itu semua hakmilik mereka.Kerana itu sekolah seperti ini jarang dimasuki mereka yang dari golongan tidak berada.Yang sederhana hanya separuh saja.

"I don't know...."jawab Myungsoo.

"Emm...Myungsoo..Aku letihlah.Kau taknak teman aku ke?Go for a movie..or..."Hyeri berjeda.

"Emm..i think,Myungsoo.Better you skip your class.."cadang Amber sambil tersenyum nakal.

Ahhakss..siapa yang tidak kenal,si tiga-tiga byuntae ini.Memang sangat dikenali atas bakat setiap mereka dan juga kerana 'King And Queen Of Byuntae' itu.

"Kau taknak skip?"soal Myungsoo pula.

"Kalau aku skip...sapelah yang nak teman aku..tak macam korang.Enjoy with what you have.."keluh Amber.

"Tu lahh..sape suruh tak cari awek..takyah jauh-jauh.Kat sekolah ni pun ada ramai..bukannya tak lawa"komen Myungsoo.

"Haah..kau je memilih sangat"tambah Hyeri pula.

"Pandai kau,Hyeri"Myungsoo mengusap kepala Hyeri lalu mereka berdua bercium sepantas kilat dihadapan Amber.

"Korang ni rasanya dah lama tak kena cucuk ngan garfu depan aku ni.."ujar Amber.

The First KissWhere stories live. Discover now