SpringDay

41 4 4
                                    

"Maafkan Jungkook, hyung..."

"Bogoshippoeyo..." Ucap Jimin lemah sambil memandang jauh kearah laut dihadapannya. Indah saja bunyi deruan ombak yg menghempas persisiran pantai.

Jungkook menaiki keretapi pulang ke dorm BTS. Berita yg diterimanya tadi sedikit sebanyak mengoyak hatinya.
'macam mna perasaan hyung-hyung nanti bila dapat tahu pasal nih. Aku tak nak diorang sedih.' kata Jungkook dalam hati. Setelah beberapa minit berada didalam keretapi, Jungkook tiba di dorm BTS. Berat betul kaki Jungkook melangkah masuk ke dalam dorm itu.

"Hah Jungkook, baru balik? Pergi mana tadi?" Soal Seok Jin yg muncul dari arah dapur.

"Jungkook keluar jalan-jalan tadi, Kookie bosan lah dok rumah je." Bohong Jungkook. 'Maafkan Jungkook Jin hyung sebab terpaksa berbohong.' kata Jungkook dlm hati.

"Oh, okay. Hyung nk sambung memasak nih. Nanti turun makan tau." Pesan Seok Jin.

"Okay hyung, kookie naik atas dulu." Balas Jungkook. Seok Jin hanya mengangguk.

Jungkook menaiki anak tangga perlahan-lahan. Tiba-tiba dia terdengar suara Taehyung dan Jimin yg sedang bersorak.

"Yeahh!! Aku menang!" Ucap Taehyung gembira kerana dapat mengalahkan Jimin dlm permainan video yg mereka main.

"Ala, tak adil lahh! Kau main tipu!"  Protes Jimin kerana kalah.

"Hek eleh, kau yg main tak betul, cakap aku main tipu pulak. Kalah tetap kalah. Hahaha." Ketawa Taehyung,membuatkan Jimin mencebikkan bibirnya.

Tanpa sedar, Jungkook mengintai mereka disebalik celah pintu.
'Hmm, adakah kegembiraan ini akan terhenti disini sahaja?' keluh hati kecil Jungkook.

Jungkook merebahkan badannya di atas tilam yg empuk itu. Sesekali batuknya kedengaran. Semakin parah penyakitnya. Penyakit? Penyakit apa?

"Jimin!! Taehyung!! Namjoon!! Yoongi!! Jungkook!! Hoseok!! Cepat turun makan malam dh siap!!" Jerit Seok Jin dari dapur. Memanggil adik- adiknya untuk makan malam.

"Ya kami turun sekarang!!" Jerit Taehyung dan Jimin serentak. Bab makan laju je.

Mereka berdua  turun bersama-sama sambil diikuti dengan Namjoon, Hoseok dan Yoongi. Semua mengambil tempat duduk masing-masing.

" Eh mana Kookie?" Jimin terperasankan ketiadaan Jungkook mula bertanya.

"A'ah mana Jungkook?" Tanya Yoongi.

"Biar Tae panggil kan." Taehyung mempelawa dirinya. Laju Taehyung menaiki anak tangga menuju bilik Jungkook. Pintu bilik Jungkook dibuka. 'Aik mana Jungkook?' soalnya di dalam hati apabila mendapati ketiadaan Jungkook di dalam biliknya. Taehyung terdengar titisan air yg menitis dari arah bilik air.

"Jungkook! Jungkook!" Panggil Taehyung.

" Ye, Kookie dalam bilik air nih." balas Jungkook.

"Jin hyung panggil makan, hyung-hyung yg lain dh tunggu tu." Kata Taehyung.

"Okay, jap lagi Kookie turun." Balas Jungkook.

"Okay!"

"Hah mana Jungkook?" Soal Namjoon.

"Jap lagi dia turun." Jawab Taehyung.

Tidak lama selepas itu Jungkook turun dan turut serta bersama-sama hyung-hyung nya itu.

"Tae! Malam ni ada cita best. Lepas makan kita tengok nak?" Soal Jimin.

"Okay, boleh jugakk!" Balas Taehyung.


#nextchapteriscoming..
#vote&komenpliss..
#sorykaloxbest..

(( Ini kali pertama sama buat ff.   Moga terhibur.. 😂))


SpringDay ..❄Where stories live. Discover now