Seok Jin membasuh pinggan yg berada didalam sinki, manakala Namjoon dan Yoongi membersihkan meja makan. Sesudah sahaja mereka melakukan kerja mereka, mereka terus ke ruang tamu untuk menyertai mereka yg lain.
"Amboi kusyuknya adik-adik hyung ni tengok tv." Sapa Seok Jin mengambil tempat di sebelah Jimin.
"Huwaa! Sedih lah cerita nih." Raung Hoseok.
"Tae, bak tisu tu kt aku." Minta Jimin. Taehyung pun menghulurkan tisu kepada Jimin sambil mengelap air matanya.
"Feeling betullah korang nih." Kata Seok Jin. Meluat pulak tengok diorang ni feeling terlebih.
"Tapi kalau Kookie mati, sedih macam ni tak?" Soal Jungkook tiba-tiba. Membuatkan hyung-hyung nya yg lain memandang nya pelik.
"Apa yg Kookie cakap ni?" Soal Seok Jin pelik dengan soalan Jungkook.
"Ahh, takde papelah. Jomlah sambung tengok cerita lain, cerita ni sedih sangat la." Dalih Jungkook. Manakala yg lain memandang antara satu sama lain pelik dengan kelakuan Jungkook pada malam itu. Namun cepat-cepat dikuis perasaan itu.
Keesokannya,
Jungkook bangun awal. Dia bersiap-siap kerana dia berhajat untuk keluar jalan-jalan pagi itu. Dia menuruni anak tangga apabila menyedari suara Seok Jin yg memanggilnya untuk turun bersarapan.
"Amboi Kookie ni yg pakai cantik-cantik ni nk pergi mana?" Soal Hoseok.
"Kookie nk keluar jalan-jalan. Kookie nk relakskan minda Kookie nih." Balas Jungkook.
"Ouhhhh." Balas Hoseok ringkas.
"Dh cepat makan." Tegur Seok Jin apabila melihat Hoseok dn Jungkook masih berbual dan tidak menyentuh makanan yg dimasaknya.
"Baik hyung!" Balas mereka.
Jungkook berjalan-jalan disekitar funfair yg sudah usang dn seperti sudah lama ditinggalkan. Disinilah tercipta satu kenangan mereka yg paling manis sekali. Jungkook merenung jauh ke arah funfair itu. 'Dapatkah aku bermain dan bergembira sepertimana kami bergembira dulu?' rintih hati Jungkook. Tanpa sedar air matanya mengalir deras di pipi nya.
"Maafkan Jungkook, Jungkook akan rindukan saat-saat ini." Ucap Jungkook lemah.
Jungkook terbayangkan BTS yg sedang bermain di situ. Jungkook turut serta bersama mereka. Tapi dia baru menyedari itu semua mimpi. Mimpi dan kenangan yang akan terhapus suatu hari nanti.
Setelah penat berjalan-jalan, Jungkook membuat keputusan untuk pulang ke dorm sahaja.
"Jin hyung , Jungkook dh balik!" Jerit Jungkook.
"Ya, hyung ada kt dapur nih." Sahut Seok Jin.
"Takpe lah hyung, Kookie masuk bilik dulu." Balas Jungkook.
"Okay."
Hari semakin senja, malam mula melabuhkan tirainya. Seperti biasa, Seok Jin akan memasak makan malam untuk anak-anak buahnya.
Sesudah sahaja mereka makan malam, mereka berkumpul ramai-ramai di ruang tamu. Menonton televisyen selepas makan malam itu sudah menjadi tabiat mereka.
"Jin hyung, hyung suka musim apa?" Soal Jungkook kepada Seok Jin. Memecah kesunyian yg melanda sedari tadi.
"Hmm, spring day." Balas Seok Jin.
"Ouhhhh." Balas Jungkook. 'musim bunga? Musim dimana aku akan pergi buat selama-lamanya, haihh, pasti hyung akan sedih di musim yg dia paling suka nanti.'
"Kookie kenapa diam ni?" Soal Seok Jin.
"Hah, takde papelah." Jawab Jungkook. Tersedar dari lamunannya tadi. Seok Jin kurang yakin dengan jawapan Jungkook. Pasti ada yg tak kena. Bukan dia tidak perasan yg sejak kebelakangan ni Jungkook asyik termenung.
YOU ARE READING
SpringDay ..❄
Fiksi Penggemar"maafkan Jungkook, hyung.." Musim bunga sudah tiba dan perginya org yg disayangi...❄