Ariem Kim povAku pergi ke sekolah menaiki sebuah kereta hitam milik ayahku. Dulu kereta hitam ini lah yang selalu ayahku naiki pergi ke syarikatnya dan Sekarang syarikatnya telah diambil alih oleh seorang mata duitan iaitu abangku sendiri.
Semasa aku berada didalam Kereta aku memikirkan bagaimana aku hendak melarikan diri dari abangku sendiri. Aku tidak seperti ahli keluarga yang lain yang saling menyayangi sesama sendiri. Tapi aku?
Seorang gadis yang sangat benci akan abangnya sendiri. Ajusshi. Berhenti je kat sini saya boleh jalan kaki dari sini. Aku keluar dari kereta lalu aku meminta diri untuk beredar. Aku sambung perjalananku ke sekolah yang terbantut tadi.
Joshua pov
Aku berjalan menuju ke kelas yang berada dihujung koridor bangunan sekolah ini. Aku membelek jamku dilengan kiriku. Masih awal pelajar lain datang sekolah sebab sekarang pukul 7:00 a.m.
Aku sampai dihadapan kelas lalu membuka pintu. Alangkah terkejutnya aku terlihat susuk tubuh yang berambut panjang sedang memadam papan hitam dihadapan kelas.
Aku terus menutup mata kerana tidak sanggup melihat susuk tubuh tadi. Aku bagaikan manusia yang tiada tulang pada masa itu. Badanku terasa lemah mungkin kerana aku ternampak susuk tubuh tadi.
Aku sepatutnya jadi seorang yang berani. Aku memberanikan diri untuk membuka mata. Aku membuka mata perlahan-lahan dan aku lihat susuk tubuh tadi sedang menandangku dengan jelingan mata yang sangat menyeramkan.
Aku tetap hendak membuka mata. Aku membuka mata dengan secepat mungkin. Dan aku terlihat susuk tubuh itu seperti yang aku kenal. Aku memandang tepat susuk tubuh yang sedang memandang aku.
Dan aku kenal susuk tubuh itu. Dia adalah orang yang aku kenal semalam. Dia adalah Kim Ariem. Dia memandangku dengan penuh kehairanan lalu dia terus menyambung memadam papan hitam.
Ya Tuhan malunya akuuu. (≧∇≦) dengan hantu pun aku takut. Aku punyalah beria ia takut tuh hantu.
Baik aku terus letak beg kuranglah rasa malu nih. Masa aku tengah berjalan Ariem tegur aku.Sapa?? Aku ke?? Yeke aku tak ucapkan selamat tinggal? Bila hah? Ye ke jap aku fikir balik.
Flashback
Weh ariem aku balik dulu tau jumpa esok. Aku terus berjalan menuju ke pintu rumahnya. Aku memakai kasut. Aku tengok kucing hitam ariem nih pandang aku besar kecik besar kecik jer. Ariem aku balik dulu tau!!!
Aku keluar dari rumah ariem tanpa ucapkan bye. Lagipun aku macam pelarian. Keluar rumah orang macam tuh jer. Tak ada adab langsung.
End flashback
Ariem memandang aku dengan penuh minat sebab nak tahu jawapan yang dia tanya tadi. Amm.. Aku ingat kau dengar aku cakap....tak sempat aku nak habiskan ayat aku
Dia...dia baling duster dekat aku?? Woi sakit lah!!! Dah lah keluar macam tak ada adab. Alah yang harituh kau keluar rumah aku macam pelarian jer!! Itu ker ada adab??!!!! Aku dengar suara dari luar kelas.
Dia nih memang menakutkan.
Bersambung