Sayın öğretmenim,ben 14 yasında 8. Sınıfa giden bir kızım. Bu aralar kendimi kötü hissediyorum .Sanki bütün düya bana farklı görünüyor . Herhalde bende dünyaya farklı görünüyor olacağım ki herkes beninbu konuda eleştiriyor. Annem giyidiğim eteğe,babam çok para harcamama ,öğretmenlerim ders çalışmama , oturmaması kalkmama , gezmeme her seyime karisiyorlar . Anne babamın istekleriyle benim isteklerin birbirine uyuşmuyor. Eskiden babamın her şeyi bildiğini sanıyordum ; fakat simdi benim bir coknoonuda daha bilgili olduğumu düşünüyorum . Sonra yanlız kalkmak idama gdop hayel kurmak çok hoşuma gidiyor.Fakat ailem bu durumu farklı anliyor. Bu çocuğa neler oluyor , bize kusuyor herhalde diye düşünüyorlar . En küçük bir yanlışımda beni eleştiriyorlar , bu durum kendimi dğersiz hissetmeme ve suçluluk duymaması neden oluyor . Acaba ben kötü birisi miyim?
Sevgili Y.
İnsan ömrünün ortalama 60 yıl olarak hesaplasak bunu 10 yıllık 6 dilime bölsek her 10 yıllı bir biriyle karşılaştırırsak 6 farklı insanla karsilascagiz .
Mesela 1 yaşında hergün süt içerken , 10 yasında sütü sevmyebilirsin. 10 yasıa sabahtan akşama kadar futbol oynarken 20 yasında haftada bir kere hali saha da mac yapmak zor gelebilir. 30 yasında dünyayı gezmek isterken , 60 yasında sakin bir yerde oturmak isteyen birisi olâbilirsin . Öneklei çoğaltma biliriz .
Bunları neden anlatın diceksin . Zevklerimiz ilgilerimiz düşüncelerimiz , hayatımızda donem donem fatkliliklar gösterecektir .
Bu yüzden anne ve babanla ayni düşünceleri taşımaya olabilirsiniz . Çünkü onlar 40 lı yaşlarin bakışlarıyla ve ebeveynin olmanın yüküyle , sen 13 yasin bakış açısıyla olaylara bakıyorsun. Peki , kimin bakış açısı doğru ?İki bakış açısında da doğrular ve yanlışlar olabilir. Önemli olan (empati) konuşarak birbitiniz anlamaya calismanizdir .
Gelelim belirtiğine problemlere Babamdan daha bilgili olduğunu düşünmen bir yandan kendine olan özgüvenini baskından olumlu ; fakat bir yandan ise her alanda babamdan iyi misin ? Bilgisayar kullanımında , İngilizce konuşmada belki babamdan daha iyi olabilirsiniz ama evin ekonomisini yönetme de , i Şamlar ile diyolaglarda , zorluklarla mücadelede sanırım baban senden daha bilgili ve tecrübeli .
Ergenlik döneminde genel olarak bir çok insan diş görünümüne dikkat etmeye başlar .Bu bir anlamda güzel çünkü artik buyudugumuzun temiz ve düzenli giyinmemizi gerektiğinin farkına vardigimizi gösterir. Fakat bazı arkadaşlar bu durumu abartip farklı görünme adına değişik modellerdeki kıyafetleri giyebiliyorlar veya ille de marka tutkusuyla hareket ediyorlar . Bu da ailelerin tepkisini çeke bilir .Arkadaşlar unutmayalım ki farklılık üzerine giydigimiz elbisieyle sağlanamaz . Davranışlarımız ile insanlarla ilişkilerimiz ve kareketerimiz farklı kılar .
Odanakapanip hayel kurma konusunda ise yaşamımız ilerledikçe hayata dair planlarimiz ve beklentilerimiz artar. Bu da bize hayal kapılarını açar . Geleceğe dair planlar ve hayaler kurmak son derce güzle bir şey ancak bunların üzerinde haddinden fazla kendini kaptırmak çevrendekileri endiselendire bilir . Eğer hayata dair planlarını ailene acarsan bu kaygıları azalır.
(Sizlerinde boyle sorunlarınız varsa bizlere yazabilirsiniz 💞)