Čelem ke zdi

1.6K 67 3
                                    

Autor: Tulak-z-gallifrey
Žánr: Mystery/Thriller
Forma psaní: Er

Anotace
Co vše v sobě skrývá jedna situace? Pouhých pár sekund z nezaujatého pohledu nás pozorovatelů, avšak úhel jejích účastníků tomuto krátkému okamžiku dodává zcela nové rozměry, dalece přesahující běžné vnímání skutečnosti.

1. názor - xAsadx
Zdánlivě obyčejná scéna skvěle vyobrazena neobyčejným stylem psaní, jenž v popisované chvíli skutečně zastavil průběh času a věnoval čtenářům vysoce emotivní náhled do myslí obou účastníků vypjaté situace a ještě dál, až za myšlenky, za události. Tvoří tak dokonalý dojem komplexního zobrazení několika málo okamžiků, během nichž se celý příběh odehrál.

2. názor - mondycz
Vzít jednu sekundu, zastavit ji v čase a dokonale ji popsat, to je kumšt. A dokázat se zrovna na tuhle konkrétní sekundu podívat způsobem, ve kterém není ani kapka klišé a díky němuž se čtenář dokáže dokonale vžít do obou postav, to je těžké dvojnásob. Trochu mi sice vadila patetičnost prostřední části (ubrat pár řádků by jí neuškodilo), ale začátek a konec jsou tak skvostné, že jsem to rád přešel.

3. názor - Suzanne Boleyn
Minulý týden učitelka naší třídě pouštěla kousek dokumentu Kde se valí kameny, který byl o masakru těsně po ukončení druhé světové války a stal se ve vedlejším městě. Shodou okolností tam vystupoval i náš učitel zeměpisu, a když se v dokumentu vedle jeho jména objevilo novinář a historik, všichni jsme se rozesmáli a pošklebovali se, že je z našeho učitele filmová hvězda. Smích však ustal, když jsme se zaposlouchali do jeho slov. Mluvil o tom, že Češi odvedli nevinné německé občany na kopec a tam je nemilosrdně postříleli. Když jsem četla Čelem ke zdi, srdce mi vynechávalo a na mysli mi vytanuly obrazy z onoho dokumentu. Všechno bylo tak krásně popsané, jediná sekunda, a co všechno se během ní může stát. V jednu chvíli tu člověk je, dýchá, vnímá, žije... A v tu druhou -
Jak snadné je ukončit něčí život!

4. názor - Melissandra-Rios
Popis popravy s detaily rozebranými na molekuly, bez hlubšího děje a dalších emocí.
Věřím, že se dílo dalo zpracovat i na jednodílovku o mnoho lépe.
Mne osobně nijak neuchvátil ani nenadchl.
Ale věřím, že svého čtenáře si najde.

5. názor - Jokie-oniisan
Popis bravurní, emoce ucházející, nadšení z příběhu... nic moc. Pravopis a dobrá slovní zásoba pro tak složitý a po vášni bažící útvar, jako je tento, prostě nestačí. Něco mi tam chybělo. Při čtení mne slova nerozvibrovala, nevdechla mi žádný hluboký pocit, nenaskakovala mi husí kůže... prostě nic. Avšak i přes tyto nedostatky uznávám originalitu, snahu i vynikající jazykovou obratnost. Když to vezmu kolem a kolem, tato povídka se mi velice líbila, ale nic na ní mě již nedokáže přemluvit k tomu, abych si ji přečetla znovu a pocítila atmosféru a emoce z ní vyzařující. Protože přesně to mi na ní chybí.

Shrnutí
Krátká povídka Čelem ke zdi náš tým rozpoltila. Někteří jsme z ní byli doslova uneseni, jiné nechala zcela chladné. To je samozřejmě v pořádku, proto každé dílo hodnotí více lidí. Po vzrušené debatě jsme se nakonec rozhodli udělit tomuto literárnímu střípku zlatou plaketu. Ačkoliv zde totiž nenajdete žádné epické vyprávění nebo, když už jsme u toho, alespoň nějaký příběh, je i tak toto dílko velice působivé, dokáže vás oslovit a něco ve vás zanechá. A to je u literatury to nejdůležitější.

Ruská ruleta WattpaduKde žijí příběhy. Začni objevovat