Part 10l

506 13 1
                                    

" aqis !! " tersentak qistina dibuatnya .

" asal kau , terkejut ngok ishh " maya hanya membuat muka slamber , ewah minah ni dah lama hidup kut -,-

" ada budak baru nak masuk kelas kita ni weh !! maigadd handsome duh muka ala ala mat salleh wehh aduhh " maya membuat muka teruja , excited sangat budak ni .

" ouh eh ? okk " qistina malas nak layan kawan baiknya itu , macam dia tidak tahu maya tu pantang nampak yg handsome ada je nak mengedik .

" Cikgu azhar dah datang weh !! " jerit iqbal selaku ketua kelas 5 asprasi .

semua pelajar berlari anak mencari tempat duduk masing masing , gile wehh bapak singa nk masuk kelas . dia punya garang tu waduuhh bikin ku pusing deh !!

qistina hanya membuat muka slamber , alaaa bapak singa tu dh gam dengan aku duhh ! berani dia marah aku ? aku saman dia apa susah.

" selamat pagi " sapa cikgu azhar , eh budak sebelah tu ke yg dikata kan * HANDSOME * tu ? tengok macam muka unta dah . tak gentle langung !

" kau jangan aqis , kang ade jugak yg sngkut dengan mamat tu " bisik maya . macam tahu tahu je maya ni yg aku tengah kutu budak tu -,-

" okay semua , saya nak memperkenalkan pelajar baru dalam kelas ni , okay awak boleh memperkenalkan diri " kata cikgu azhar lagi .

" hi semua , nama saya muhd adryan bin muhd hisyam , boleh panggil ryan je , saya pindah sini sebab ada urusan peribadi , saya harap awak semua boleh tunjuk ajar , trima kasih " panjang lebar ryan memperkenal kan diri . sedang ryan mengusya kelas 5 asprasi itu , mata ryan tertacap pada susuk tubuh yang sangat cantik baginya * comel * desis hati ryan .

" ryan awak boleh duduk sebelah amri " cikgu azhar menunjuk tempat kosong disebelah amri .

selepas pengenalan ryan , cikgu azhar memulakan sesi pembelajaran bahasa melayu .

----------------------- <3 -----------------------

' kringg kringg !! '

loceng menandakan waktu rehat , kelihatan pelajaran berpusu pusu menuruni anak tangga .

" aqis jum la makan , lapar ni " maya membuat muka acah acah comey , dia pikir dia comey kod ?

belum sempat qistina membuka mulut , maya terlebih dahulu menarik tanggan qistina , aduh aku redha betul dapat kawan macam ni -,-

" sabar lah maya , kau pikir ni merentas desa ke ? aduhhh " marah qistina 

" ahhh kesah pe aku " slamber badak je dia cakap macam tu , qistina memandang dengan pandangan yg tajam . maya hanya membuat jari peace pada qistina .

sementara menunjuk maya beli makanan , qistina menuju ke tempat duduk biasa dia dan maya . macam lah ada nama diorang dekat situ .

aduh mana maya ni , lambat betul lahh . aku dah la lapar ni desis hati qistina

" em hi , boleh ryan duduk? " sapa ryan .

" eh boleh je duduk lah " melawa qistina , dalam hati qistina , nk je qistina blah tapi tk sampai hati pulak kan .

" btw ryan nk tanya , qistina suka makan apa ye ? " asal tetiba je mamat ni tanya qistina macam macam ? nk gaduh meh sini .

" buah " sepatah jawapan qistina .

" patutlah manis je muka , suka makan buah rupanya " kata ryan , ryan hanya memandang qistina tanpa berkedip kedip .

* kau pikir sweet ke ? shit * desis hati qistina , qistina tak suka pickupline entah rasa geli dohh . eiiyuuuuuuuuu !

qistina blah tinggalkan ryan seorang diri , kelihatan maya sedap seronok makan cokelet terus menyapa aqis .

" weh " tegur maya .

qistina tidak pedulikan maya , aku tunggu kau punya lama kat sini rupanya kau melahap cokelet , padan muka ! kau pujuk lah aku .

dalam kelas ..

" qis kau marah aku ke ? " pujuk maya , maya mengoncangkan badan maya . maya yg sedang baca novel tu buat taktahu je .

aduh macam mana nk pujuk qis ni , desis hati maya .

dari jauh ryan hanya memerhatikan setiap gerak geri qistina , aihh ryan jatuh cinta ke ? eh takkan kod . aku takkan terima perempuan apa sekali pun , ya betul .

" haih beb , usya maya ke ? " tegur amri dengan wajah yg bengang .

" eh taklah , takde nye nk usya makwe kau tu , aku usya org sebelah tu " mata ryan masih memerhatikan qistina .

" act , maya bukan makwe aku , but crush aku je hehehehehe " àmri turun memerhatikan maya , lahai cutenye kau maya .

tiba waktu balik , maya berusaha memujuk qistina . kau fikir senang ke nak pujuk mak harimau ni? er

" aku balik dulu maya " tegur qistina.

" oraitt beb esok jangan lambat aw !! " jerit maya ..


macam mana best tk ? kalau tk best sis nak delete heheheh , almaklum la baru first time . okay guys tolong vote yaa , tq <3

Dia , Aku Punya !Where stories live. Discover now