Jam sudah menunjukkan 5.59 pagi . qistina bergegas memasuki bilik air . sesudah mengambil wuduk qistina menghampar sejadah .
selesai qistina menunaikan waktu subuh , lalu ' dia ' bersiap untuk ke sekolah . ' kan best kalau sekolah tu bapak aku punya ' desis hati qistina .
qistina menuruni anak tangga dengan lemah longlai " morning sayang " sapa Datin Hidayah .
" morning ma " qistina mengambil tempat sebelah along iaitu qairul idham . qairul idham satu satunya abang yang selalu masuk kepala , i means ' kerja gila ' kadang kadang peranggai poyo dia tu buat aku menyampah nak layan -,-
" asal monyok je kau dik ? " asal adik aku ni tetiba monyok je .
" diam aaa " jawap qistina .
" jum lah cepat kang lambat pergi sekolah " sapa datuk izman pula .
qistina menyalami abg dan mamanya terlebih dahulu , kemudian qistina memasuki kereta honda city milik bapanya .
-----------------------------------------
" hi qis asal kau ni ? " ni dah kali yang ke 5 maya tanya aku soalan yang sama -,- asal minah ni lama tak makan kaki aku saiz 6 kut !
" maya boleh tak kau tutup mulut kau 5 saat please ? aku mengantuk sial semalam tidur lambat " mata qistina sudah layu , qistina mengambil beg adidasnya sebagai alas kepala .
" tidur lambat ? asal tidur lambat lak ? " pelik maya tak pernah pernah si harimau ni tidur lambat tetiba je tidur lambat .
" entah, ada mamat indon mane tah kacau aku semalam , dia spam weh chat bendui betul ! " benggang qistina . mahu taknya dia nak tidur tapi ada orang kacau dia .
flasback
from: 017*******
hi , dah tidur ke ?siapa ni ?
your crush <3
kau jangan memain boleh ? mana dapat no aku hah ? manat mana ni !
garang siaaaaa !
garang garang ni lagi aku suka .gila !
btw goodnite sweetheart ,
see you tomorrow <3qistina hanya meninggalkan bluetick , siapa mamat indon ni hah ! mana entah dapat no aku , sesuka hati je panggil aku sweetheart ? tak ingin aku eiyuuuuuuuu !
end flashback
" ha macam tu lah " kepala qistina sentiasa dia atas meja , aku betul betul mengantuk sekarang ni !!
" ouh " maya membuat mulut berbentuk ' O '
" asal kau tak call je mamat tu ? " sambung maya .
belum sempat qistina membuka mulut mamat yang dikata kan * HANDSOME * tu masuk bersama cikgu irdayati .
" hamboi ! kamu ingat ini pasar malam ke ?! sudah bangun ! " jerkah cikgu irdayati jangan ingt dia calang calang orang .
satu kelas kelam kabut berdiri , ada yg tertungging langgang terkejut dengan jeritan mak kebayan tu .
-------------------------------------------
' kringg !! kring !!! '
" nak makan apa eh harini " jari telunjuk maya diketuk ketuk pada dagu , dah macam fikir nak masak apa untuk suami je >< eh kesitu pulak aku .
aku hanya menuruti langkah maya , bab makan serah pada maya !
" hi qistina " sapa adryan a.k.a mamat acah HANDSOME tu !
orang yang lalu lalang pandang kami dengan jelingan yang tajam , wtf ! korang pikir nak ke aku kat ryan ni ? shit . omel qistina .
qistina hanya membiarkan ryan yg berapa betul betul depan qistina .
' cantik ' desis ryan , tiba tiba ryan mengukirkan satu senyuman .
" kau asal duk tersenyum senyum " akhirnya keluar jugak suara emas qistina .
" saja je , jum makan " ajak ryan .
" malas , kbye " qistina hanya meninggalkan ryan keseorang di situ .
' aku akan ambil hati kau qis , aku akan jaga kau ' desis hati ryan lagi .