Bab 3

268 12 3
                                    

" mama !! tengok along ni !! " qistina tercunggap cunggap mengejar abgnya .

qairul hanya tersenyum melihat telatah adik bongsunya itu , haih adik kata olahragawati ? takkan nak ligan aku pun tak dapat , desis hati qairul .

" asal senyum ? rindu nk makan sup kaki ke ! " jeling qistina .

" ala ala adik along sorang ni , along gurau je nah ambil balik teddy kau ni , tak hingin pun dah la busuk " perli qairul sambil membuat gaya nak termuntah .

" along !!!!!!! " ey taguna punya abg ! siap kau aku bakar kau punya bantal busuk kau tu !!!!

qairul sudah tidak tahan melihat adiknya itu , sampai berair mata qairul gelakkan adiknya itu , sian kau qis !

" sudahh , meh makan mama masak ayam masak merah ni " sapa datin hidayah .

datuk izman hanyak mengelengkan kepala melihat gelagat anaknya itu .

-------------------------------------------

selesai menunaikan waktu isyak , qistina mencapai iphone 6S yang diberi oleh along pada bulan lepas .

eh mamat ni whatsapp lagi ? nak apa lagi ni ! entah entah dia saja kod kacau aku ? tak pun mat rempit yang acah acah handsome and macho tu .

from : 017******
hi ? buat apa ? tidur dah ke ?

kau nak apa hah ?!

aku nak kau , boleh ?

eyiuuuuuuu ! kenal pun tak ada hati nak aku , ahh malas nak lain baik aku layan movie bagus .

qistina meletakkan iphone 6Snya ditepi katil , lalu ia bergegas turun join alongnya .

---------------------------------------------

Dalam kelas..

" qis " sapa maya .

" pe ? "

" kau tahu tak mamat handsome tu sapa? " sambung maya lagi .

" taktahu dan tak nak ambil tahu pasal dia " jawap qistina .

" ish kau ni ! " ey meluat betul lah dengan qis ni , orang nak cerita tanak dengar !

qistina hanya membuat muka toya -,- qistina mencapai bag adidasnya lalu menutup muka , apa lagi tidur lah !!

--------------------------------------------

' kringg !! kring !! '

" qis qis " panggil maya .

" hmm " jawap qistina ringkas .

" tak nak rehat ke ? "

hah rehat ? aku tidur sampai rehat ke ? biar betul ? aik asal cikgu tak kejutkan aku ? dan kenapa maya boleh tak kejutkan aku jugak ?!

" weh !! aku tidur sampai rehat ? asal kau tak kejutkan aku ? mati lah aku kena disiplin nanti " aduhhh marah diri sendiri ke cik qistina ?

" ryan backup kau , untung la kau " maya membuat muka selamba padahal jeles .

wtf ? mamat tu backup aku ? eh asal pulak dia nak backup aku ?

" aku backup kau sbb aku kesian tengok kau , kang nnti kena denda " sapa ryan .

qistina menoleh ke belakang , yes betul ryan ! , qistina melemparkan jelingan maut .

qistina mengemas barang dan cepat cepat dia menarik tangan maya , arghhh tanak tengok muka beruk tu !

RYAN POV .

comelnye kau qis , omel hati ryan .

ryan hanya memerhati qistina dari jauh sampai hilang kelibat qistina dan maya . qis kau betul betul tak ingat aku ke ?

ryan meraup mukanya , tanpa dia sedari air mata mula menitis . arghh !! asal kau nak sedih ryan ? better kau ambil hati dia . ya aku akan ambil hati kau qistina dan buat kau bahagia , itu janji aku !

ryan bangun dan berlalu dari situ .

Dia , Aku Punya !Where stories live. Discover now