Donderdag 15:20 Sint-Amelia.
Daar gaan we dan, ik en mijn moeder ( Latifa 35 jaar ) gingen de kantoor van de directeur binnen. "Goedenamiddag", zei de directeur. "Goedendag", zei mijn moeder en ze gaven elkaar een hand. We gingen allemaal zitten. Al de hele dag heb ik geen woord gezegd tegen niemand. De directeur begon: " Laten we dan maar snel eens beginnen. Abella heeft een gsm gestolen van Meriam, waarvan de sanctie is dat zij uit school word gezet."
Ik zuchtte even: " Ik heb dat ding niet gestolen! Denkt u dat ik levenloos ben, zoiets doe ik niet. "
Directeur: "Zo een toon hoort hier niet! Trouwens, het zou wel kunnen vanwege jullie thuissituatie."
Mijn moeder: "Excuseer meneer, u hoort mensen niet te oordelen omdat ze financieel krap zijn. Dat noemt men discriminatie!"
Mijn moeder stond op en trok me mee van mijn stoel. "Als het zo zit zou ik niet willen dat mijn dochter hier op school les krijgt." Ze trok de deur open en we gingen samen we van de school. Onderweg naar huis vroeg ik mijn moeder of zij dacht dat ik het gestolen had. Waarop zij antwoordde:" Je bent altijd heel mysterieus geweest maar zoiets zou je nooit doen."
Ik werd blij vanbinnen en we stapte in stilte verder.
"Weet je al naar welke school je van plan bent te gaan?" Vroeg mijn moeder. "Ik denk het, ik ga naar die school buiten de buurt." Antwoordde ik.
"Bedoel je die kunstschool?" Vroeg mijn moeder, met een iets luidere stem. Dat had ik al zien aankomen.Ik zuchte en probeerde haar te overtuigen: " maar mama je moet het begrijpen, dit is mijn kans. We krijgen daar ook algemene vakken zoals wiskunde, frans en nederlands. Ik wil daar echt graag naar toe."
"Ik zal erover nadenken", zei ze.
Met een glimlach gingen we verder naar huis.
JE LEEST
Nieuw Begin
Mystery / ThrillerEen 15-jarig meisje genaamd Abella ( Algerijnse afkomst ) wordt uit haar school gestuurd. Ze moet in het midden van de tweede semester naar een nieuwe school gaan. Alles verloopt er wel niet vlekkeloos. ( verhaal wordt verteld in ik-vorm van Abella )