Cześć! Czyli jednak się odważyłeś/aś wejść? Cieszę się i witam w kaligrafii mojego świata!
Czemu zaczęłam to tworzyć? Jest kilka powodów:
1.Pisanie takowej książki pomoże mi bardziej skupić się na kaligrafii. Jak na razie kaligrafuję sobie z nudów i jest to niestety bardzo rzadko. Może uda mi się zmotywować pisząc na Wattpadzie ^^
2.Chciałabym, by kaligrafii nie postrzegano jako niepotrzebnej umiejętności. Kiedyś taka kaligrafia była w szkołach obowiązkowym przedmiotem. Mój tata uczęszczał na takie zajęcia i dlatego jego pismo jest prześliczne, równe itd. Oczywiście tamta kaligrafia to nie były takie chore zawijaski wszędzie, była to umiejętność jak już wspomniałam równego i czytelnego pisma. Ja jako dziecko chodzące do 1 klasy podstawówki źle pisałam m, przynajmniej ciągle mi to m zaznaczano, że jest niepoprawne 😂.
Mi by się taka kaligrafia serio przydała, bo litery to mam krzywe, koślawe i nieczytelne.
3.Kaligrafia może być sposobem na podniesienie własnej samooceny. Sama mam bardzo niską, a gdy uda mi się skończyć takie kaligraficzne gryzmołki pomimo małych niedociągnięć jestem z siebie taka dumna ^-^. W głębi serca wiem, że mi to nic oprócz satysfakcji nie da, ale warto się troszeczkę pomęczyć dla siebie.Kaligrafia użytkowa? Wtf Chinatsu? Tego w necie nie ma heloł?
Tak, wiem, że takie coś nie istnieje. Jest to nazwa na mój sposób kaligrafii. Podstawowe zasady?
1.Kaligrafować możesz wszystkim. Pióra wieczne są drogie, a jeszcze czasem się trafią głupie. Papier trzeba mieć dobry, bo w przeciwnym wypadku literki będą rozlane. Wystarczy kartka linijka i... Tu do wyboru! Ołówek, długopis, pióro, kredki, pisaki, mazaki... Co wam się podoba!
2.Nauczyć się możesz samemu! Wystarczą twoje łapki i internet (opcjonalnie twoje łapki i wyobraźnia). Możesz np. próbować odwzorować jakieś popularne logo (Harry Potter może?) lub szukać w grafice fonty, czyli czcionki i na ich podstawie wymyślić cytat pasujący do stylu czcionki.Jest to mój pierwszy projekt, wszyscy wiedzą co to znaczy ;p Jak widzicie tutaj nie używałam jeszcze linii pomocniczych. Czcionkę wzięłam z internetu ;) Dodatkowo górny zakrętas na literze k nie pasuje do stylu :p Mimo tego bardzo mi się efekt podobał, a najbardziej literka F. Górna część laseczki F jest niekształtna ale dodaje jej to uroku ;3. Literka c jest do niczego, tak wiem xddd. Jeśli chodzi o wykrzyknik jest to mój własny design ponieważ w niektórych czcionkach są tylko litery, a w niewielu są też znaki. Poniżej przykłady ;)
Oto czcionka gotycka. Jak widać mamy tutaj tylko duże litery. W najbliższym czasie postaram się utworzyć do tego fonta małe litery i znaki, ponieważ mam co do stylu pewne plany ;). Nie zdradzam jeszcze, ale mam nadzieję, że uda mi się to wykonać :).
Ta czcionka bardzo mi się podoba. Mamy tutaj literki duże i małe. Jest to dość trudne, jednakże mi udało się coś zrobić przy użyciu tego fonta i mam nadzieję kiedyś pokazać ;).
Oto rozbudowana czcionka w stylu Suicide Squada. Jak widać mamy tutaj drukowane litery z buźkami, literki bez buziek, cyfry oraz znaki. Z ich pomocą chciałabym kiedyś napisać słowa z refrenu "Heathens" Twenty One Pilots. Miałam już kilka prób, jednakże były one nieudane :(.
Jak już wspomniałam oprócz fontów można też kaligrafować nazwy filmów, gier czy innych zdań znalezionych w Google Grafika ;)
Strasznie się żem rozpisała, no ale bardzo lubię o tym mówić.
Każdy z moich projektów postaram się opisać, czyli jak zacząć i skończyć każdą literkę. Mogą to być już cytaty, bądź całe fonty. Będzie dużo zdjęć i wyjaśnienia ^^
Kaligrafia jest super! Każdy znajdzie coś dla siebie ;3
Pozdrawiam was gorąco kociaki. Miłego kaligrafowania ;)
Chinatsu *^.^*
CZYTASZ
Kaligrafia mojego świata
AléatoireCześć! Zainteresowany/a kaligrafią? Zapraszam do mnie, pokażę swoją kaligrafię. Tak wiem, kaligrafia potrzebna była jedynie do czcionek w komputerze, jednakże dla mnie każdy skończony projekt to euforia, mimo że nikt z mojego otoczenia tego nie roz...