'Mijn zus.' Mijn stem galmt door de zaal. Achter me hoor ik meerdere stemmen lachen. Ook hoor ik het geluid van een op hoge snelheid aankomende NightFury, gevolgd door een harde explosie. 'ONMOGENLIJK!!' Roept de man uit, terwijl Moon voor me land, kijkt dreigend rond klaar om te vuren, haar groene gloed vult de ruimte. 'Hoe kom je aan die draak?!' Hij wil een stap dichter bij komen maar Moon kijkt hem woedend aan. 'Waarom zou ik dat zeggen tegen een drakenjager! En anders vraag het je vrienden maar, ze hebben ons al lang aan gevallen!! Zo ben je toch ook aan hem gekomen!' Roep ik naar hem. 'Hoe kom je er bij dat wij drakenjagers zijn?' De vrouw staat nog steeds achter me. Goede vraag. 'Tegenwoordig zijn de meeste uit op het doden van draken.' Zeg ik minder bot als net. 'Wij zijn geen jagers.' De man kijkt me recht aan, hij ziet er zo bekent en vertrouwt uit. 'Wat is er dan met zijn staart?' Vraag ik met mijn blik op de draak. 'Ik heb hem Neergeschoten dat...' 'Toch als je ze beschermt schiet je ze niet neer!' Roep ik uit en spring op Moon haar rug. 'Wacht laat me uit praten. Dat was voor dat we wisten dat ze aardig waren!' Roept hij uit. 'Wij moeten gaan.' 'Wacht!!!' De vrouw pakt de tas waar het ei in zit. 'Geeft dat onmiddellijk terug!' Ik spring op haar af, ze gooit de tas naar de man. 'Hiccop vang.' Roept ze de man Hiccop vangt de tas. 'Gods dank dat het niet is gevallen. Het is waardevoller dan alles wat je bezit.' Zeg ik hem en loop naar hem toe. Ik wil de tas van ik af pakken maar, hij is me te vlug af en opent hem. 'Een ei. Een NightFury ei?' Vraagt hij, zijn draak ruikt aan het ei en "pakt" het vast en legt het neer en gaat er om heen liggen. Moon begint te grommen. 'Ik weet het zus het is jou ei.' De andere draak kijkt op en likt Moon. 'Is jou zus een draak.' De vrouw kijkt me niet begrijpend aan. 'Ik ben met haar opgegroeid, met mijn tante mijn moeder kon mij niet opvoedden, omdat ik te veel op mijn verloren broer leek. Dus gaf ze me aan mijn tante die mij opvoedde met de NightFury's tot zeven jaar geleden toen de jagers ons aan vielen en bijna iedereen vermoorde of ving. Maar een paar zijn ontsnapt.' Vertel ik.
'Hoe heet je?' Vraagt de vrouw.
'Ik heb geleert weet eerst de naam van je vijand dan je eigen. Maar mijn naam is Midnight. En dit is Moon mijn zus.'
'Ik ben Hiccop en dit zijn Astrid en Toothless.'
JE LEEST
Dragon Daughter
FanfictionHeb je je nooit afgevraagd wat er naar How to Train Your Dragon 2 is gebeurt. Nou misschien is dit verhaal wel het antwoord.