Jeg er Maja. Jeg er 19 år og bor i Oslo. Jeg bor alene. Foreldre e mine hadde ganske mye penger. De døde for 2 år siden, ja jeg vet "stakkars deg!" Men det går fint. Jeg overlever. Siden jeg var enebarn så fikk jeg nesten alle pengene og huset. Jeg bestemte meg fort for å selge huset, men ikke til hvem som helst. Det er jo barndomshuset mitt. Jeg solgte det til onkelen og tanta mi. Jeg kjøpte meg en enmanns leilighet...eller en litt stor enmanns leilighet.
••••••••••
Alarmen ringte for en halvtime siden. Jeg har ennå ikke stått opp. Klokka er halv 10 på en lørdag. Jeg har lagt i sengen en stund med mobilen, til jeg endelig klarer å rive meg løs fra sengen. Jeg kledde på meg og gikk for å stelle meg på badet.
I kjøleskapet er der nesten ingen matutvalg, så da må jeg på butikken. Jeg tar på meg sko, setter opp håret mitt å går.Det er ikke veldig langt mellom butikken og leiligheten min. Når jeg kom fram til butikken, fant jeg det jeg skulle ha og kjøpte det.
Jeg gikk langs gata, med to svære handleposer. Pluss en kaffe fra ett bakeri, kaffe en alltid en must om morgenen. Jeg tar opp telefonen fra baklomma, og gikk inn på Snapchat. Jeg hadde fått minst 20 snapper fra Nora. Nora er bestevennen min. Hun har vert det siden 8. klasse. Vi gikk også på samme videregående.
Alle snappene handlet om den samme dritten. "Du svarte meg aldri Maja! Skal du bli med meg og Aleksander til baren i kveld?!" Jeg er så lei av det spørsmålet! Jeg sendte et selfie og skrev "Ok. Jeg blir med, bare lov at dere ikke kommer til å kline hele kvelden" Jeg fikk svar med en gang. "Ok da. Men da må du ha med deg en date!" Nei...hun kan ikke mene det. Jeg fikk enda en snap fra Nora.
"Viss ikke, så finner jeg deg en" Nei, det kan jeg ikke la skje igjen. Det ender alltid opp med at alt går i dass! Jeg sender en snapp tilbake. "Nei, det går fint. Jeg finner min egen date" Jeg gikk ut av Snapchat, og holdt bare på med telefonen. Ingenting spesielt egentlig, jeg bare kikka ned i telefonen og bladde litt gjennom Instagram.
Mens jeg gikk ned veien, kom det en fyr med hette over hodet å dulta borti meg sann at jeg glipper den ene posen. Alle varene mine detter utover hele fortauet. Kafeen og! "Faen!" Han titter litt bak på meg. Men det er alt! Han stopper jo ikke opp!! "Hei! Du, du skylder meg en kaffe!" Roper jeg etter han. Men han ser ikke en gang tilbake. "Jævla pussy" sier jeg lavt til meg selv. Jeg plukker forsiktig opp telefonen min. Nei, det er ikke mulig! Den jævla pussyen knuste telefonen min jo! Skjermen er HELT knust.
Når jeg fikk plukka opp alt, fant jeg et ID-kort. Det var ID-korte til han jævla pyssyen jo. Han het vist Toby. Perfekt, han er sexy og, å det er ikke bra. Han er 22 år, bare 3 år eldre enn meg. Jeg vurder å ringe eller sende melding til han, men det ble ikke noe av.
••••••••••
Toby's POV
"Faen, jeg finner jo ikke ID-korte mitt noen sted" Jeg er på vei hjem. Ble slowa down når jeg kræsja i ei jente. Ho var den mest bitchy jenta jeg har sett, men hun var også ganske sexy. Det så ut som om hun trodde at jeg skulle hjelpe å plukke opp varene hennes, som om det var min feil eller at hun mistet dem. Hun må jo se seg litt bedre om der hun går med fjeset rett ned i mobilen.
********
Det var første kapittel. Det er vel liten ods for at denne historia får mange lesere eller noen som helst. Men viss du leser detta, kommenter om du vil ha et kapittel 2.
HVEM KOMMER MAJA TIL Å TA ME TIL BAREN I KVELD? Det får du vite i neste kapittel.
Håper du likte begynnelsen på "Bad Romance"
YOU ARE READING
Bad Romance
Teen FictionMaja er 19 år. Hun lever et normalt liv helt til hun møter en spesiell person som forandrer livet hennes. Hun blir utsatt for mye rart og mange nye følelser dukker fram. "Dette er ikke det livet jeg ba om. Jeg skulle bare bli forelsket, gifte meg og...