" Az önbizalom az, amikor képes vagy azt mondani, hogy: "Baszd meg, fasza vagyok." anélkül, hogy kinyitnád a szádat, mondd el a járásoddal, a mosolyoddal, mondd el az egész jelenléteddel."
FIGYELEM!
Nem vagyok pszichológus vagy életmódtanácsadó. Ezek csak a saját módszereim.Tinédzserkorban, de akár felnőttkorban is gyakran előfordul az önbizalomhiányosság. Vagyis, az adott személy nagyon durván bírálja magát, a kinézetét és erősen kételkedik a képességeiben.
Én éveken keresztül önbizalomhiánnyal küzdöttem és egy pár hónapja csak, hogy elkezdtem magabiztosabb lenni. Ennek a pár lépés segítségével válok napról-napra egyre magabiztosábbá és remélem, hogy nektek is segíteni fog. 🙂[1] PLAYLIST
Csinálj magadnak egy olyan playlistet, ami olyan dalokat tartalmaz, amiktől magabiztosabbnak érzed magad. Nekem is van egy és elég gyakran hallgatom. Általában akkor, ha suliba megyek vagy ha már vége a napomnak és hazafelé megyek, ugyanis utálok egyedül járni, ilyenkor védtelennek érzem magam, ezért így próbálom erősebbé, magabiztosabbá tenni magam.
[2] HÚZD KI MAGAD
Szerintem ehhez nem kell sok magyarázat, ugyanis nagyon egyszerű. Sétálás vagy ülés közben húzd ki magad, legyen egyenes a hátad. Ha összegörnyedsz, az nem csak az egészségednek árt, hanem félénknek és kisebbnek is fogsz tűnni.
[3] TÖRŐDJ MAGADDAL
Nekem évekig nagy ellenségem volt a saját arcom, ugyanis iszonyatos pattanásaim voltak a homlokomon, amiknek az akkoriban viselt frufrummal csak még jobban ártottam. A frufrum azóta szépen lenőtt, ígyhát szabad lett a homlokom. A pattanások végre levegőhöz jutottak.
Olyan két éve el kezdtem használni egy olíva szappan nevű csodát. Az pedig gyönyörűen letisztította az arcomat, a pattanások kisebb hegeit pedig egy teafa olaj nevű másik csodával ápolom.
A másik nagy ellenségem a testem volt. Igaz, én a természetesen vékony fajta vagyok, de gyakran volt olyan, amikor én elhatároztam, hogy fogyókúrázni fogok, csak 13 évesen nem tudtam, hogy azt hogyan is kell és volt, hogy egy hétig alig ettem, de a másik héten pedig szinte a nap 24 órájában csak ettem. Ne kövesd az én példámat. Ehelyett egyél amennyit akarsz, egyél sok gyümölcsöt és kevés édességet, igyál vizet, a cukros üdítőket hanyagold és edzz. A legegyszerűbb és egyben legolcsóbb edzés a "15 felülés-15 gugolás" duó, de elmehetsz futni is vagy akár egy edzőterembe.[4] NE LÉGY DURVA MAGADDAL
Nem szükséges, hogy kemény legyél magaddal. Próbálj meg az erősségeidre koncentrálni, a hibáidat pedig hanyagold. Mikor reggelente a tükörbe nézel, próbálj meg ne arra gondolni, hogy milyen szarul áll a hajad vagy, hogy milyen sötét karikák vannak a szemed alatt, hanem gondolj arra, hogy egy gyönyörű, de egyben kemény csajt látsz a tükörben.
[5] NE FÉLJ
Prezentáció az osztály előtt? Versmondás? Felelés? Nyugi. Amikor a tábla előtt állsz, keress egy biztos pontot a termben. Ez a biztos pont lehet a fal vagy akár a legjobb barátod.