Kapitel 1

14 0 0
                                    

Jag satt på bildlektionen och målade. Jag var helt upptagen i mitt och märkte inte att du kom in i salen med din kompis för att fråga läraren något. Jag märkte att du kollade i smyg på mig när du gick förbi. Du sa inte hej eftersom ingen visste om oss. Du var 15 jag var 16. Du var rädd vad folk skulle tro om oss om vi berättade. Jag förstår att du var osäker. Jag var inte rädd för att berätta eftersom jag ville att hela världen skulle veta att jag var lycklig med dig, men jag ville inte bryta mitt löfte med dig och höll tyst.

När du gick började en kille vid bordet prata om dig.
"Jävlar vad snygg hon är" sa han.
"Haha, hon är 94" sa hon som satt bredvid honom.
"Jag skulle ville ha henne och vad spelar det för roll. Hon är snygg" sa han nu. Han kollade på mig med en undrande blick.
"Har du något problem med att hon är yngre?" Sa han.
"Ja" sa jag.
"Trodde inte du brydde dig om det"
"Jag bryr mig när du pratar om min flickvän sådär" skrek jag åt honom. Alla vid mitt bord stirra på mig förvånat och förvirrat.
"Jag visste inte att du var gay" sa min kompis bredvid mig och slog mig i. Jag tittade surt tillbaka
"Kanske för att jag inte är det" sa jag och stirra på henne. Att folk bara gissar vad man gillar.
"Vad är du då?" Frågade han.
"Jag är en människa" Svarade jag. Jag tog fram mobilen för att sms dig att våran hemlighet inte var en hemlighet längre.
'Vi måste prata, vår hemlighet är inte hemlig längre' skicka jag till dig. Du skulle säkert bli sur och hata mig. Jag skulle inte bli förvånad om du blev. Detta var mitt fel. Jag blev så avensjuk när killar pratade om hur snygg du var och jag fick inte säga ett ord. Jag fick nog när han sa det. Jag hatar hur killarna objektifiserar dig och mig. Kvinnor i allmänhet.

5 minuter senare fick jag ett svar.
'Hur kunde du. Det här var den ända du skulle hålla tyst om men det klarade du inte' skickade du till mig. Du var nu sur på mig. Jag bet mig i läppen för att jag var rädd att du inte skulle prata med mig mer. Du var först bara en sommar fling.

Tjejen jag dejtarWhere stories live. Discover now