Kapitel 3

9 0 0
                                    

Jag kände hur det kalla vattnet sträckte sig runt min kropp. Jag frös till och skrattade över hur mycket jag hade saknat det här stället. Jag känner hur nästan en våg av vatten flyger över mig och jag hoppar till.
"Hahaha" säger Måns och jag ser hur han har precis hoppat i vattnet bredvid mig bara för att blöta ner mig.
"Måns din jävel, mitt hår det är blött nu" säger jag till honom. Med det sagt börjar alla skvätta vatten på mig. Jag skriker av vattendropparnas kyla som kastas på mig.
"Hörni sluta" skriker jag med ett leende på läpparna och skrattar. Jag känner lycka som jag inte gjort på länge. Noah springer fram och skakar mig.
"Nu blir du torr" skrattar han fram.
"Noah du kommer döda henne" skrattar Nora fram. Jag börjar känna mig yr av allt skakande.
"Noah jag kommer spy" säger jag sarkastiskt och han släpper ner min smala kropp. Han börjar krama mig instället hårt bara för att irritera.
"Noah bryt inte sönder henne nu" säger Märtha ironiskt och alla börjar skratta. Jag hör hur Clara börjar fnissa för sig själv. Hon har varit ganska tyst tills nu och ensam.

"Mmmm glass" mumlar jag fram medan jag och Noah delar på en glass. Jag har verkligen saknat Noah eftersom vi bara träffas på sommaren. Han bor nämligen här medan jag bor i stan med Märtha. Gud vad jag har saknat att hänga med honom och mitt kompis gäng här.
"Amelia dela med dig" säger Noah och med det sagt trycker jag glassen upp i hans mun. Jag börjar skratta så mycket att jag lägger mig ner i gräset och hela mitt ansikte blir tomat rött. Alla andra vi var med innan hade gått till sig för att äta lunch men vi hade valt att stanna kvar. Noah hoppar på mig när jag ligger i gräset och skrattar. "Nu kommer du få igen" Han börjar kittla hela mig och jag börjar skratta mer.
"Noah" tjuter jag ut "Jag kommer kissa på mig" tjuter jag skämtsamt ut. Han slutar och lägger sig bredvid mig i gräset. "Gud vad skönt det är" säger jag och tittar på honom.
"Det hade vart bättre om vi var nakna" säger han på skämt.
"Det önskar du va" skrattar jag tillbaka och vänder mig mot honom och kollar in i hans gröna ögon. "Hur är livet som en fri människa?" Säger jag och menar hur det var att ta studenten.
"Fett nice. Du vet bara att festa varje natt. Du skulle varit med på min student"
"Önska att jag också var fri. Då skulle jag resa och inte behöva stressa"
"Äh det bara två år kvar för dig gumman"
"Ska du säga. Men vad ska du göra med livet?"
"Resa tror jag eller jobba. Om du vill kan jag ju skaffa en lägenhet i stan och jobba ett år där och så kan vi träffas mer"
"Det skulle vara underbart Noah" säger jag och kysser honom på kinden och reser mig upp. "Har någon planerat något ikväll" säger jag väldigt oskyldigt och ler ett hånfullt leende. Han sträcker fram handen och jag drar honom upp. "Vad tung du är" skrattar jag.
"Det måste vara alla muskler" säger han och flexar. "Jag tror att Alex ska ha en hos sig för att fira att han har tagit studenten"
"Ah inte Alex hans ego kommer stå ut ur öronen på honom"
"Det var ditt val att ligga med honom"
"Låt mig inte tänka på mina dumma beslut. Men vad sägs om att dra hem till mig och ha för fest?"
"Låter super gumman"
"Kommer du någonsin sluta kalla mig gumman"
"Aldrig gumman" och med det hoppar vi upp på våra cyklar och cyklar hem till mig. Det är sen eftermiddag och nästan middags tid.

Tjejen jag dejtarWhere stories live. Discover now