"Vi är framme" ropar mamma och hoppar ur bilen. Jag vaknar till och kollar ut. Det är soligt och solen sken bränner mot mina nyvakna ögon. Det faluröda sommar huset är det första jag ser.
"Ska du komma ut någon gång latmask" ropar Lars med ett stort leende. Lars är min plast pappa och varit det i fem år efter han gifte sig med min mamma. Han är en härlig snubbe och är bra för mamma. Jag hoppar ut ur bilen med ett flin på läpparna och går in i huset. Det luktar instängt och torr trä som har legat i solen länge. Jag springer upp på mitt rum för att packa upp eftersom jag ska spendera hela sommaren på den här ön. (Vi åkte bilfärja hit) Mitt rum ligger på vinden och är som jag lämnade det. Består av en säng, ett skrivbord med stol och en garderob. Det har vita väggar och golv och ett stort fönster som visar utsikten mot havet. Framför fönstret hänger ett par vita gardiner som når golvet. Rummet är rymligt och eftersom jag är det enda barnet så kan jag ta upp hur mycket yta jag vill vilket är bekvämt som fan.Jag går fram och rotar i resväskan.
"Jackpot" viskar jag till mig själv när jag rotar upp två vodkaflaskor."Jag går nu" Ropar jag till mamma och springer ut ur dörren.
"Ha det så bra" ropar hon tillbaka.
Jag går fram till min cykel och börjar cykla till det lilla torget där vi brukar hänga på sommaren. Vägen dit är grusig men jag lyckas ta mig fram dit efter fem minuter. Utanför sitter två killar och tre tjejer och babblar med varandra. Det är också en ny tjej ser jag. Hon ser mycket yngre ut än dom flesta av oss. Hon sitter nervöst där och försöker konversera. Jag känner igen henne."Amelia" ropar Noah lyckligt när han ser mig. Resten av gänget vaknar upp och ser att jag har kommit.
"Hej" säger jag tillbaka och kramar om honom hårt.
"Amelia" säger Märtha och jag vänder mig mot henne och kramar henne. "Det här är min syster Clara"
"Tja" säger jag till henne.
"Hej" säger Clara tyst och nervöst tillbaka.
"Vi kommer behöva dras med henne hela sommaren" säger Märtha och suckar. "Mamma tvingar mig att ta med henne eftersom hennes kompis har flyttat"
"Äh det gör inget" säger jag och ler. Clara har brunt långt hår och nästan svarta ögon. Hon ser ut att vara tre eller två år yngre än mig. Hon verkar väldigt spänd och obekväm.
"Vi tänkte dra och bada när Måns och Nora har slutat suga ansiktena av varandra" säger Lina och skrattar medan hon rullar ögonen. Alla börjar skratta och dom drar sig ifrån varandra med generande leende.
"Jag är på"
YOU ARE READING
Tjejen jag dejtar
Teen FictionHär är en liten teaser av kapitel 1. Kapitel 1 är det ända kapitlet som kommer vara skrivet i brevform. Dom andra kommer vara skriver i jag form. "Hon är snygg" sa han nu. Han kollade på mig med en undrande blick. "Har du något problem med att hon...