Afară plouă (cel puţin aici, la Satu Mare, toarnă cu găleata), vremea caldă e o amintire de-acum, la televizor nu-i chiar nimic de văzut, pînă-n weekend la proteste nu se mai iese decît în Bucureşti (şi chiar şi acolo ies doar cei cărora li s-a făcut dor de jandarmi), primăriile, parlamentu’ și străzile-s bîntuite de haite de maidanezi şi de fantomele acestora, aşa că e exact momentul potrivit pentru a lua în mînă o carte bună. Care anume? Ne-am gîndit să îi întrebăm pe mai mulţi „oameni ai cărţii” ce citesc acum şi ce au deasupra în teancul de pe noptieră sau birou, faimosul teanc TBR, to be read. Cel dintîi care ne-a dat răspunsul e Mircea Pricăjan, scriitor, traducător şi editor la Revista de suspans.
•
De când m-am convertit la lectura pe suport electronic, adică de vreo două luni, citesc aproape exclusiv cărți în limba engleză (o situație pe care am de gând să o modific oleacă, se va vedea mai departe). Așadar, și titlurile care așteaptă la rând în „caruselul” meu sunt tot în engleză.
Imediat ce voi isprăvi cel mai recent roman al lui Elizabeth Massie (Hell Gate; autoarea va fi invitata viitorului număr al Revistei de suspans), aștept să mă lansez fără parașută în The Beautiful Thing That Awaits Us All, volumul de povestiri de dată recentă al lui Laird Barron. Am tradus două povestiri ale sale din antologia Inferno, realizată de Ellen Datlow și apărută în ediție românească la Nemira, și mi-a plăcut extraordinar de tare autorul. E unul dintre cei despre care toți din branșă vorbesc la superlativ și pe care îl creditează cu cea mai mare încredere pentru viitor. Așa că a sosit timpul să îl citesc și eu mai temeinic.