Umud'un neden bayıldığını herkes merak ediyordu açıkçası .Bu merakın gitmesi gitmesi için Umut uyanmalı ve neden bayıldığını söylemeliydi. Umut saatler sonra uyanır.
Ürkek ve bir o kadar acı dolu gözler ile etrafına bakar .Emine Hanım,Hakan Bey,Mehmet Bey ve doktor Kenan Bey hepsi şaşkın gözlerle Umud'a bakarlar. Yattığı yerden hızla kalkıp koşarak Emine hanıma sarılıp anne diyerek ağlamaya başlar.
Herkes dahada meraklanır ne olduguna anlam veremez Umud'un sakinleşmesini beklerler.Umud'un aglamasi iç çekislere döndügünde herkes merakla Umud'a döner.
Emine Hanım Umud' u kendinden uzaklaştırmaya calışır. Umut daha sıkı tutunup anneme çok benziyorsunuz odadaki herkes ne oldugunu anlamaya başlar. Emine Hanım Umud'un soylediklerinden sonra ona daha sıkı sarılıp ağlar.
Herkes bu tablo karsisinda ne diyecegini bilemez. Daha bi kaç gun önce annesini ailesini kaybetmiş bir çocuk simdi annesine benzeyen birinin kollarindadir.Doktor Kenan Bey ,son kontrolleri yapıp Umud'u taburcu eder .
Umut bir kez daha mutlu olmuştu çünkü Emine Hanım'a her baktığında karşısında annesini görüyordu sanki .Emine Hanım ,Umud'a herkesten farklı ilgi gösterir öz evladı gibi davranır Umud'a.
Emine Hanım. ve Umut el ele tutuşup yatakhaneye doğru yürümeye başlar onları gören Ahmet ve Mustafa çok kıskanır ve bu duruma bir çözüm bulmalıydılar .
Emine Hanım ,Umud'u yatağına bırakıp ayrılır yanından .Ahmet ve Mustafa bunu fırsat bilip hemen Umud'un yanına gelirler ve Umut ile uğraşırlar .
Ona laf atarlar sataşırlar hatta küfür ederler .Umut hiç birini aldırış etmeyip o an sadece Emine Hanim'ı düşünüyor ,hayeller kuruyordu .Ahmet ve Mustafa tahrik etmeye devam ederler ama Umut oralı bile olmayıp sadece uykuyu tercih eder.
Ümit onların yanına koşarak gelirse Ahmet ve Mustafa'yı iterek rahat bırakın Umud'u yeter artık nedir bu yaptıklarınız derdiniz ne Umut'la? Artık uğraşmayın yoksa sizi yurt müdürüne şikayet ederim diye söylenir .
Ahmet ve Mustafa sinirlenir .Ahmet "daha dur oyun yeni başlıyor küçük adam bu yurt size dar gelicek".Ümit bu sözlerden sonra biraz tedirgin olur ve yatağına geçer . Yurt görevlisi Mehmet Bey içeri girer ve gençler saat geç oldu gürültü yapmayın yatın uyuyun der ve kapıyı kapatır .
Sabah olur Umut bu güne mutlu uyanır herzaman kinden daha umutlu daha mutlu uyanır adeta gözlerini içi güler .Ümitle birlikte kahvaltıya geçerler .Yolda yine karşılarına Ahmet ve Mustafa çıkar .
Ahmet "ne o bugün çok mutlusun ama bu mutluluk kısa sürecek evlat merak etme " söyler ve Umud'u iter . Umut bir boşluğuna denk gelip yere düşer ve hızla kalkıp Ahmet'e yumruk atar .
Ahmet darbeyi burnuna aldı ve burnu kanamaya başladı hemen hızlı bir şekilde müdürün odaya gidip Umud'u şikayet eder.Daha kahvaltısını yapamadan Umut.
Hakan Beyin odasına gider .Hakan Bey biraz Umud'a fırça atar neden vurduğunu sorar ,sorar ama Umut cevap vermez .Hakan Bey ,Umut bu kavga ilk ve son olsun yoksa senin için iyi olmaz hadi şimdi git kahvaltı yap .
Umut ozurdilerim birdaha olmiyacak efendim üzgün bir şekilde odadan ayrılır.Yemekhaneye gelen Umut kahvaltısını alıp Ümid'in yanına oturur ve kahvaltısını yapar.Ahmet ve Mustafa,Umud'a bakarak yüksek sesle kahkaha atarak burda kuralları ben koyarım ya benim dediğim olur. Yada bu yurttan kaçarsınız herkes ayağını denk alsın diye söylenir.
Yemekhaneye Emine Hanım gelir ve Umut koşarak Emine Hanımın yanına gider ve Ahmet ile Mustafa'nın suratı asılır .
Umut ,Emine Hanımın elini tutarak kahvaltı yaptığı masaya getirir. Ahmet artık bu tarz olaylara dur demenin farkında idi ve şeytani bir plan hazırlayıp kahkaha atarak güler.Ahmet planı hazırladılar sonra doğru zamanı kollamaya başlar ve sabırsızca planı uygulamayı bekler .