Gatunek: horror/thriller;
Na obecną chwilę ukazało się 164 rozdziały, ale ukazują się one w stałych odstępach czasu, w tym przypadku - co tydzień.
Nie ma tutaj jednej fabuły, gdyż zwykle kilka rozdziałów tworzy jedną historię, a że pojawiło się ich ponad sto, mamy spory wybór. Rzeczą, która łączy wszystkie części jest to, iż dzieje się tam coś paranormalnego. Mogą to być duchy, potwory, dziwne przedmioty... Pierwsza historia w tym komiksie przykładowo opowiada o galerii obrazów, która pojawia się w snach, a jeśli zawiesisz w niej czyjeś zdjęcie, to ta osoba umrze. Z kolei moje ulubione rozdziały opowiadają o magicznej wodzie, dzięki której możesz wymodelować swoje ciało na idealne (rozdziały 69-79, gdyby ktoś chciał wiedzieć).
Największą zaletą tego webtoona jest oryginalność. Autor jest absolutnym geniuszem jeśli chodzi o pomysłowość. Oczywiście niektóre historie są zaczerpnięte z legend miejskich albo past, ale sposób kreowania swojej własnej opowieści, wzorując się na nich jest po prostu godny pochwały.
Kolejnym plusem w tym przypadku jest ilość rozdziałów, gdyż odcinki są krótkie (jedna historia miała 11 części i to chyba maksimum). Jeśli komuś nie podoba się jakaś opowieść, może po prostu przejść do kolejnej, nie martwiąc się, że nie będzie czegoś rozumiał (to znaczy może być trochę zmieszany, ale nie przez braki fabularne, po prostu te historie są naprawdę dziwne).
Kreska nie jest największym atutem, ale wydaje się być dość rozpoznawalną. Do tego rysunki są klimatyczne, dziwne i momentami nawet trochę straszne (odnoszę wrażenie, że trudno się bać, czytając komiks, tak więc to spory wyczyn). Kolory za to są dobrze dobrane, oddają nastrój, a kilka webtoonów, które oceniałam pokazują, że kolorystyka gra ważną rolę.
Naturalnie zaletą jest również częstotliwość pojawiania się rozdziałów. Niewiele jest serii, które wychodzą co tydzień. Dodatkowo komiks ten jest całkowicie darmowy.
Co do wad... osobiście nie przepadam za horrorami, bo często są niesamowicie głupie. Tutaj autor świetnie sobie radzi zarówno z pomysłami, jak i zachowaniami postaci. Sądzę, iż nie mam się do czego przyczepić. Jest to jeden z tych webtoonów, które powinno się kojarzyć. Zresztą... gdyby nie był dobry, nie wyszłoby tyle jego rozdziałów.
Tak jak pisałam na początku, najbardziej polecam rozdziały 69-79, gdyż historia w nich ukazana świetnie oddaje klimat całego webtoona (dzieją się tam naprawdę dziwne rzeczy).
"Tales of the Unusual" ukazuje się oficjalnie na webtoons.com.
CZYTASZ
Recenzje Webtoonów
RandomOpisy oraz opinie na temat webtoonów, które zostały przetłumaczone przynajmniej na angielski. Głównie są one z kategorii BL, ale może w niedalekiej przyszłości coś się zmieni :^) Opinie są subiektywne.