♥Drömmen♥ (del 3)

335 9 4
                                    

♥ Moa's pov♥

"jag har fått jobb i kanada"

"VA??!!" skrek jag.

mamma skrattade lite för sig själv. 

"NÄR ÅKER VI?"

"OM EN VECKA, NÄR DU HAR SLUTAT 9:AN"

"JAG MÅSTE RINGA ELIN" sa jag medans jag rusade upp för trappan. jag slängde mig ner p sängen, tog fram mobilen och ringde till Elin.

-"Aa det är Elin"

-"Hej Elin det är jag Moa"

-"Hej"

-"Jo du jag har en viktig sak att säga"

-"Aha vadå?"

-"MAMMA HAR FÅTT JOBB I KANADA OCH VI SKA FLYTTA DIT EFTER VI HAR SLUTAT 9:AN, OCH DET BÄSTA ÄR JU ATT JUSTIN BIEBR HAR TAGIT EN PAUS FÖR ATT GÅ PÅ COLLEGE TÄNK SÅ HAMNAR VI PÅ SAMMA *O*"

-"OOMMMMMMGGGGG!!!!

-Men jag då, ska du bara lämna mig här eller?"

-"Vi får skypa/ringa till varandra varje dag, jag lååååvvaaarr"

-"Låva, men du jag måste gå, vi får höras senare, puss"

-"Okej, hej då"

Jag loggade in på twitter och skrev en tweet, @Moakarlberg(random namn bara så ni vet): "Flyttar till kanada, mamma får jobb där. SÅ GLAD:D"

-skippar till skolavslutiningen- 

Jag satt på mig min vita hollister klännen och lockade mitt hår, jag sminkade mig lite sotigt ( eller vad man nu ska säga) jag valde att ha ett par vita konverse till klänningen.

mamma skjutade mig ill skolan.

Vi gjorde allt som man gjorde under en skolavslutining och sen var det fest hemma hos Felix( en kille i klassen)

Jag satt bervid Elin när vi skulle äta. Maten var kyckling med potatis klyftor.

-"DET HÄR ÄR SÅ GOTT" sa jag medans jag hade mat i munnen.

-"vad bra" sa Elin.

festen fortsatte och jag var tvungen att åka hem.

"Hej då alla, och lycka till i livet"

-"Hej då Elin" skrev alla i kör.

Jag tog upp mobilen ur fickan och ringde mamma.

-"Kan du hämta mig nu?"

-"okej, kommer om 5" sa mamma tillbaka.

när jag kom hem började jag packa mina grejjer, och satt på mig lite mer comfty kläder.

Jag tog ner 2 lådor från vinden som jag skrev 'Moa's kläder" på. och började packa alla mina kläder. Mamma kom in med två lådor till för mina saker. Jag plockade ner alla foton och sakerna jag hade hyllorna och bärde sedan ner lådorna. Jag ställde Lådorna i hallen och gick sedan upp och sms:ade Elin.

"Åker tll kanada imorron:)<3"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

förlåt om det vart konstigt slutet ch det gick lite snabbt, var lite strässad.

Är det någon av er som ska på justin bieber 20:års fest i fryshuset på lördag?? 

Hej då:)

♥Drömmen♥Where stories live. Discover now