Sandras perspektiv:
Jag kollar ut genom fönstret och väntar bara på att läraren ska sluta prata så vi kan ha sommarlov. Det ända som ekar i mitt huvud är ljudet av den irriterande klockan som står på den vita breda väggen. TICKTACK TICKTACK låter det.
"Då så slutar ni för idag" ses efter sommar ungdomar.
Äntligen tänker jag, jag känner redan friheten komma. Jag tar mina böcker och reser mig upp från bänken och går ut till den stora mörka korridoren.
"Hej, är du taggad för sommarlov?" Säger Vera (Sandras bästa kompis) som kommer bakom mig.
"ja, klart jag är" och vänder mig om och svarar med ett stort leende.
"är du klar så vi kan gå?"
"ja det är jag" svarar jag medans jag lägger böckerna i skåpet, "Nu är jag det."Vi går ut för den stora dörren och går hemåt. På väg hem går vi genom de stora gröna träden.
" Vad ska du göra på sommarlovet?" frågar Vera med en glad grimas mot mig."Jag ska på sommarkollo" svarar jag med ett hopp och ler mot Vera.
"oj jaha hoppas du får det kul och hittar en snygg kille" och knuffar på mig lätt samtidigt som hon skrattar.
" Hää, lägg av svarar jag. "jag hoppas det här blir en bra sommar tänker jag samtidigt som jag kollar mot de gröna träden, ingen får förstöra min sommar tänker jag för mig själv.
"aja hejdå Vera,vi ses.
" ja det gör vi smsa mig varje kväll, lova."
" ja det lovar jag" och svarar med ett stort leende på läpparna och vinkar hastigt mot vera.jag öppnar dörren och går in. Jag tar av mig mina adidas skor och hänger upp min gråa kofta.
"Hej gumman hur var din dag idag" ropar
mamma från köket samtidigt som hon lagar mat." Det gick bra " svarar jag med ett rop!
" vad bra" svarar mamma till baka. "kom ihåg att du måste packa för imon ska du på den där sommar kollot, du kan göra det nu på direkten om du vill" ropar mamma." okej " svarar jag medans jag går upp för trapporna. klart när jag går förbi lillebrorsans rum (kevin) så ska
han alltid spela Playstation som alltid han är bara 10 år han kommer aldrig göra något vätit med sitt liv om han bara spelar Playstation om dagarna "skit samma" tänker jag. Jag forsätter mot den smala korridoren och in till mitt rum.Jag slänger hastigt ner min svarta ryggsäck på golvet och slänger mig på sängen. jag sitter och funderar länge på vad jag ska ta med mig till kollot. jag tar fram mobilen från min backficka och går in på instagram och gilla bilder.
Jag lägger ut en bild på mig själv och lägger ut den, jag skriver...
@Sandra500 tagga sommar kollo imorgon.😀
"maten är klar!" hör jag mamma ropa från nedervåningen.
"jag kommer" svarar jag, jag lägger mobilen på nattduksbordet och går ner för trapporna med snabba steg.
När jag kommer ner har mamma och Kevin redan börjat äta Jag sätter mig ner och lägger mat på tallriken." ska du på sommarkollo" frågar Kevin medans han har fyll med mat i munen." Ja det ska jag "svarar jag.
" vad fuskigt " säger han och kollar på mig med en ledsen fejk grimas.Jag är rätt hungrig så jag äter snabbt och reser mig från mat bordet "Tack för maten mamma" "varsågod" Jag går till diskmaskinen och ta in tallriken, besticken och glaset och så går jag upp till mitt rum. jag måste packa nu så jag inte glömmer någonting imon för om jag gör det så blir det inte så värst kul tänker jag så jag packar in underkläder, överkläder, smink och tandborste.
Jag är äntligen klar så jag slänger mig på sängen och tar upp min mobil och ser att jag har fått två kommentarer på instagram.
@lillysinsta46: gulligaste Sandra.
@sveeeis366: sötaste bästisen ever. Jag kommenterar tillbaka snabbt och lägger ner mobilen på skrivbordet och reser mig upp för att gå till badrummet för att borsta mig och skölja av mitt ansikte som är täckt med smink när jag är klar så går jag till min garderob och sätter på mig mina rosa shorts och tunna vita linne och kryper ner i min varma täcke och kollar mot nattduksbordet klockan har redan blivit 10.00 jag vänder mig på mage och känner att mina ögon blir tyngre och tyngre tills det blir helt kolsvart och jag somnar.Hoppas ni tyckte om min först kapitel jag ansträngde mig mycket för att den skulle blir så bra som möjligt så hoppas ni läser vidare.
YOU ARE READING
Sommarkollot
RomanceSandra 16 år ska äntligen få sommarlov och börjar på ett sommarkollo det här sommarlovet, träffar hon nya kompisar och har det bästa sommaren helt enkelt. Men när hon är på det här sommarkollot så träffar hon en speciell person som förändrar hela he...