Sandras perspektiv:
Jag är så nervös tänk om ingen kommer gilla mig på kollot. Speciellt om man är så konstig som jag är tänker jag medan jag kollar ut genom bil fönstret. Jag hoppas åtminstone att det finns snälla och roliga vänner som jag kan umgås med.
Nu sitter jag i alla fall i bilen på väg till kollot för att jag ska bli mindre nervös så lyssnar jag på hög musik, Justin Bieber company.
Eftersom att sommarkollot ligger i Stockholm så tar det tid innan vi är framme, de tar typ 5 timmar tills vi äntligen är framme. Det första jag ser är ett stort rött hus med många andra tonåringar i min ålder antar jag, och ledare som spelar fotboll och volleyboll. Längre bott ser jag en stor sjö med en lång fin bro där ska jag bada tänker jag.Jag kliver ut från bilen och tar ut väskorna som väger typ 20 kilo, sedan kramar jag mamma "ta hand om dig nu, så ses vi i slutet av sommaren"säger mamma och går in i bilen. Jag vinkar hejdå tills jag inte ser bilen längre. Sedan vänder jag mig om och börjar gå mot trapp uppgången, jag lägger väskorna där så länge tills de får säga att man får gå in.
- hej allihopa och välkommen till sommarkollot. Vi hoppas ni kommer trivas här och ha det lika kul som oss den här sommaren. Vi ska dela in er i tre grupper, Dem som blir i grupp ska bo tillsammans i vart sitt rum.
- okej grupp 1 blir Melker, Linda och Tindra. grupp 2 Benjamin, Sandra och Love och så sista gruppen Johnny, Hanna och Melvin.
När dem har sagt alla grupper. Så går alla in för att lämna sina väskor. Det är ett väldigt fint hus, det har ett lagom stort kök och två fina toaletter.
in till vardagsrummet så har dem ett stort pingis bord, soffa och en hylla med spel och en stor platt tv. Det var ett riktigt fint hus.När vi kommer in till vårat rum så är det tre sängar bredvid varandra en säng står i mitten och de andra två sängarna står på högra och vänstra sida, jag väljer sängen åt höger och ställer mina tunga stora väskor. Väskorna va tunga eftersom mamma hade packat rätt mycket. Jag försöker lyfta min andra väska till sängen innan jag känner att någon tar tag i min väska.
- går det bra?, ska jag hjälpa dig med väskan? Hör jag någon säga bakom mig.
- ja, gärna säger jag medans jag vänder mig om för att se vem det är, det första jag får när jag kollar på honom, är ögon kontakt det tar inte långt tid innan vi släpper ögon kontakten.
han tar min väska och lägger den på min säng.Sandras perspektiv:
Han var så snygg, och muskulös. Han hade verkligen dem perfekta ögonen, det gulligaste leendet i hela värden hela han var perfekt. Han såg inte alls ut som de andra killarna i min klass han var speciell, han var som en drömkille, jag är säker på att alla tjejer är galna i honom.Benjamins perspektiv:
Hon var så snygg, perfekt och söt. Hennes leende var perfekt speciellt hennes ögon dem bara glänste dem var brun svarta. Jag kunde inte sluta kolla på henne. Liksom hela hon var perfekt. Jag blev kär i henne direkt så fort jag såg henne, hon var verkligen min typ av tjej.- tack så mycket säger jag med ett leende och ser lite blyg ut.
- han ler lätt mot mig och kollar på mig ganska länge.
- ingen orsak. "Förresten Vad heter du? jag heter Benjamin"
- jag heter Sandra och skakade hand med honom medan jag log mot han.När vi hade lärt känna varandra så gick vi ut till dem andra och samlades
"Eftersom det är första dan här på kollot så är det frivilligt och göra vad ni vill, så ni få lära känna varandra lite bättre".
Eftersom man fick göra vad man ville, så visste jag inte riktigt vad man kunde göra. Istället så stog jag bredvid volleybolls planet och kollade på när några andra tonåringar spelade mot varandra
- plötsligt så får jag en hård knuff bak ifrån och ramlar med en duns mot sanden.
- harre gud förlåt det var inte meningen att knuffa till dig, jag var så koncentrerad på volleyboll spelet så jag såg inte att du stog där.- Det gör ingenting det är sånt som händer, säger jag och ler ett svagt leende mot henne medan hon tar min hand och drar upp mig.
- vad heter du då? Jag heter Linda Och skakar hand med mig.
- jag heter sandra och besvarar handskakningen.
- fint namn. förlåt igen för innan, vill du vara med och spela volleyboll med oss det är killarna mot tjejerna?- visst, det var riktigt kul och spela mot killarna. klockan var kl 7 på kvällen så Linda, Tindra och jag gick för att ta en kvälls dopp med de andra tre killarna. När vi var på väg mot vattnet såg vi att killarna redan hade hoppat i så vi hoppar i från bryggan och börjar skvätta på varann. Någon skvätter vatten på mig bakifrån,
- när jag vänder mig om så är det Benjamin han ler ett stort leende mot mig "hej, är det inte du som jag hjälpte bära din väska innan?
- jo,hej och bli röd om kinderna.
- vad söt du blir när du rådnar.
han börjar skvätta vatten på mig och jag skvättar tillbaka.- Sandra vi går upp nu om det är okej för det är kallt nu?
- okej, det gör inget ni kan gå om ni vill.
Benjamin och jag forsätter att skvätta mot varandra vi hoppar från bryggan. Efter cirka 20 min börjar det blir kallt så vi går upp ur vattnet och går in.
- jag vill bara säga att det var kul och hänga med dig, speciellt när jag skvätte på ditt ansikte flera gånger säger han och skrattar.
- jag säger desamma och ler mot honom
- jag hoppas vi kan hänga imorgon igen säger han och går den långa korridoren mot rummet. Jag blev så glad när han sa att han ville hänga med mig igen, jag gick till rummet och tog min tandborste från väskan och gick till tjejernas badrum där dem andra var och borstade tänderna. Ledarna hade sagt att vi fick vara uppehur länge som helst bara om vi var tysta, och det gick väldigt bra. Eftersom jag delade rum med Love och Benjamin så kom dem andra killarna och tjejerna in till vårt rum. Eftersom alla var i vårt rum så tänkte Love att vi kunde spela Sanning och konsekvens. Medan alla satt i en ring så hämtade Melker en flaska,
- Okej jag börjar säger Eline självsäkert och ler. Hon Swishar flaskan, flaskan pekar på Love. Alla blir helt nervösa och blir spända på vad hon ska ställa för fråga till Love
- Vem av alla tjejer här tycker du är snyggast i det här rummet?
- Love kollar ner och snart kollar han upp.- Säg inte mig tänker jag när han kollar ner.
- Hmm dig? säger Love med ett osäkert leende och kollar upp och snart ler han mot henne. "Gör du" säger Eline och tar bak sin mörk ljusa hår. Benjamin kollar mot mig och fnissar mot mig och jag fnissar tillbaka,
Melker snurrar glaset och den kommer på Benjamin Jag vet nästan nästan vad han kommer säga eftersom att jag delar rum med Love och Benjamin så tror han säkert att det är något mellan oss.- okej Benjamin, säger han när han kollar på mig. Du ska kyssa Sandra på munen i 20 sekunder. Jag kollar på Benjamin och han kollar på mig vi närmar oss och han böjer sig mot mig och han trycker sina mjuka läppar mot mina läppar jag blir helt varm inombords.
------------Oj vad tror ni det kommer gå mellan Benjamin och Sandra tror ni. Och tror du att Sandra våga erkänna att Sandra faktiskt har känslor för Benjamin, jag hoppas ni tyckte om del 2.
YOU ARE READING
Sommarkollot
RomanceSandra 16 år ska äntligen få sommarlov och börjar på ett sommarkollo det här sommarlovet, träffar hon nya kompisar och har det bästa sommaren helt enkelt. Men när hon är på det här sommarkollot så träffar hon en speciell person som förändrar hela he...