Day of the funeral 2

201 18 39
                                    

George

'Accio pistool.' Das zo'n raar muggleding om mensen mee neer te schieten toch? Ik hoor dat er iets aan komt vliegen. 'Ja dus' zeg ik als ik hem vastpak. Ik zucht en loop naar de heuvel. Ik ga erachter staan en laadt het pistool. Nog een diepe zucht en ik richt hem op mijn hart. Hij klopt snel zijn laatste slagen, en dan...

(A/N: houdt je vast!)
Ondertussen:








Fred

Langzaam open ik mijn ogen. Het zonlicht schijnt in de kamer. 'Waar ben ik in hemelsnaam' zeg ik. Ik kan nog steeds niks zien door het zonlicht. Als mijn ogen eindelijk gewend zijn zie ik dat ik op mijn bed lig. Voorzichtig sta ik op en loop de trap af. Ik hoor een deur dichtgaan en loop de laatste treden naar beneden. Ik zie een briefje liggen.

Lieve mam, pap, Ginny, Ron, Percy, Charlie, Bill, Harry en Hermione,

Ik kan er niet meer tegen, ik kan het leven niet meer aan. Weet dat het niet door jullie komt, en nee, ook niet door jou Harry. Het probleem ligt bij mij. Bella weg, waarschijnlijk dood, Fred dood. Elke keer dat ik in de spiegel kijk zie ik hem. Ik hoop dat jullie mij begrijpen.

Liefs,
George

Ik schrik en loop snel naar buiten. Dachten ze echt dat ik dood was? Ik hoor gezoem en zie iets dat richting de heuvel gaat. Snel ren ik erheen. Als ik er eindelijk ben, zie ik iets verschrikkelijks. 'George staat met een mugglepistoolding in zijn hand en richt hem op zijn hart! Even sta ik versteend van schrik, maar dan zucht George nog een keer. Snel roep ik zijn naam. 'George!' Hij schrikt en staat stil. Langzaam beweegt hij weer. 'Fred?' Ik ren naar hem toe en omhels hem. We geven elkaar een stevige knuffel. Hij begint te huilen. Hij gooit het muggleding op de grond en samen lopen we terug naar huis.

Als we halverwege zijn, schiet me opeens iets te binnen. 'George? ik had je brief gelezen. Wat is er met Bella?' vraag ik. Het is misschien zijn vriendinnetje, maar toch ook echt mijn beste vriendin. George zegt niks. 'George?' vraag ik weer voorzichtig. Met een betraand gezicht draait hij zich om. 'Weet ik niet' fluistert hij verdrietig.

Wanneer we binnen zijn is er nog niemand beneden. Ik kijk op de klok, en zie dat mijn wijzer weg is. 'George, waar is mijn wijzer?' vraag ik hem. 'Huh?' vraagt hij. 'Ooooooh, wacht. Hier' zegt hij als hij hem van zijn nek af haalt. Hoe kan dat ding eraf zijn als ik niet dood was? 'Ik heb geen idee, broertje' zegt hij. Hoe weet hij nou weer wat ik dacht. 'Ik ga even douchen, ik stink nogal' lach ik.

George

Als Fred is gaan douchen ga ik op de bank liggen. Ik zucht als de bel gaat. Vermoeid loop ik naar de deur en doe hem open. Voor me staat Daniella, de vriendin van Fred. Door dat gedoe net was ik helemaal vergeten dat zijn 'begrafenis' vandaag is. Even weet ik niet wat ik moet zeggen. 'Hey, kom binnen' zeg ik uiteindelijk. 'Hey' zegt ze zachtjes. 'Momentje, ik ga even naar boven' zeg ik. 'Wacht maar even op de bank ofzo'. ze knikt en ik loop naar boven. Als ik boven aan kom zie ik mam op de badkamerdeur kloppen. 'George, schiet je een beetje op, Ginny wilt ook nog douchen.' Als ze mij ziet schrikt ze. 'George? Maar... wie...?' Stamelt ze. 'Kijk maar in mijn kamer' zeg ik met een glimlach. Ze schrikt en rent bijna naar mijn kamer. 'Waar...
Waar... waar is Fred?' Ze ziet dat de kist er nog ligt, zonder een lichaam erin. Ik glimlach naar haar. 'Nee! Meen je dit George?' Zegt ze bijna springend van vreugde. Ik knik. Ze omhelst me stevig en gaat het aan Ron vertellen.

Ik klop op de deur. 'Er is iemand voor je' roep ik door de deur heen naar Fred. Als hij eindelijk klaar is met douchen loopt hij naar beneden. Wanneer hij Daniella ziet geeft hij haar gelijk een stevige, lange knuffel. 'FRED!' Roept ze als ze hem ziet. Gelijk helemaal happy. Nou ja, snap ik ook wel. Ik daarin tegen, wordt er een beetje verdrietig van. Ik mis Bella.

Als iedereen beneden is en Fred heeft geknuffeld enzo, gaan we eten. We hebben de begrafenis nog af kunnen blazen, maar nog steeds komen er mensen. Ze willen allemaal Fred begroeten. 'S middags ga ik naar mijn werk, aangezien ik niet heel veel te doen heb en dit Freds hobby is. Ron, Hermione en Harry gaan vanavond weg, om Hermione's ouders te zoeken en ze hun geheugen terug te geven. Ondertussen ben ik heel blij en super verdrietig. Dat Fred niet dood is is natuurlijk geweldig, maar Bella... Ik moet en zal haar vinden.

A/N: vrolijker hoofdstuk😁 (denk ik) Wat zou er nu met Bella zijn? Whahhhahaha ik weet het. Maar oke FRED'S BACK POEPLE (ik weet dat er poeple staat, maar dat klinkt leuker)

Bye ϟ Thirza💞

Fred and George after The BattleWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu