Feminizm

65 4 3
                                    


Öncelikle belirtmek isterim ki feminizm "erkek düşmanlığı" yada "sadece kadınların yürüttüğü" bir hareket değildir. Bir erkek de pekala feminist olabilir. Savunduğumuz şey ise kesinlikle erkek düşmanlığı ya da kadınların üstünlüğü değildir. Çoğu insanın yanlış bildiği ve feminizmden nefret ettiği de bir gerçek. Feminist olan bir kadın illaki lezbiyendir diye bir şey de yoktur. Feminizmi savunan bir kadın heteroseksüel , lezbiyen ya da biseksüel olabilir. Feminizm kadın haklarını tanıyarak bu hakların korunmasını ve eşitsizlikleri ortadan kaldırmak için mücadele veren bir harekettir. Feminizmin amaçları eğitim , iş gibi konulardaki eşitsizlikten, yasal kürtaj hakkına,tacize ve tecavüze karşı verilen mücadeleden, eşcinsel haklarına,kadın sağlığı konusundaki ilerlemeden, toplumdaki yanlış algılanan kadın rolüne kadar uzanır. Toplumda yaygın olarak tanımlanan kadın rolü son derece hatalıdır. Kadın çocuklara bakar , yemek yapar, temizlik yapar ve eşini memnun etmeye çalışır. Bu tamamen yanlış ve hastalıklı bir düşüncedir. Bir kadın bunların hiçbirini yapmak zorunda olmadığı gibi ondan istenen şeyleri kendi istemedikçe de yapmak zorunda değildir. Kadın kapitalizme meta , seks kölesi ve üreme makinesi değildir. Beden ona aittir ve o beden üzerinde verilecek karar tamamen ona ait olmalıdır. Aksi halde ne eşitlikten ne de özgürlükten bahsedilebilir. Görüldüğü üzere feminizm kadınların üstünlüğünü savunmaz. Savunduğu şey eşitliktir. Kadınlara özgür , eşit ve hak ettikleri hayatı vermek için verilen bir mücadeledir.

FeminizmHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin