Hari ni aku saja nak buat study group tapi tak ramai orang cukup 3 orang.
Kita orang ambil keputusan nak study dekat libary waktu petang.
Kqlau ikutkan kita orang nak study dalam pukul 3 petang macam tu. Tapi di sebab kan transport tak ada jadi kita orang pergi naik uber dalam pukul 4 lebih. 4 lebih gitu baru uber datang.
Sekolah aku tak adalah jauh sangat. Dekat pun tak.
Jadi kita orang nak naik bas pergi sekolah sebab kalau naik bas murah sikit. Jadi kami tak tahu waktu bas bila.
Kami terpaksa menaiki uber. Naik uber adalah seorang 3 ringgit. Tapi bas lagi murah 1 ringgit je... Sebab kita orang pelajar.
So dah naik uber dalam berapa minit baru sampai.
Bila dah masuk libary tu... Adalah bersepah sikit tak banyak. Maybe pengawas dekat situ tak sempat kemas lagi. Lagi pun kat situ memang tak ada pengawas.
So aku dengan kawan yang lain pun nak tolong kemas. Dah kemas tu kitaorang study.
Mula-mula borak dulu dalam 5 minit macam tu.
Sepastu kitaorang study. Kita orang sibuk study sambil berbual. Dalam berapa minit macam tu.
Pen salah seorang kawan aku jatuh sebab aku terlanggar. So aku tunduk cari pen dia.
Cari punya cari tak jumpa. Rupanya dekat rak buku yang jauh sikit dari aku dengan kawan aku.
Aku malas nak fikir terus ambil.
Bila ambil tu. Aku tunduk. Aku nampak ada bola di antara rak-rak buku. Tiba-tiba bola tu bergerak sendiri.Aku takut aku cakap dengan kawan aku. Aku nak balik dah.
Dia cakap sekejaplah dah nak siap dah. Aku malas nak cakap banyak aku keluar dengan seorang kawan aku.
Kawan aku yang seorang tu ikut je aku sampai keluar.
Aku mesej seorang kawan aku kat dalam.
'Cuba kau jatuhkan pen kau'
'Sekejap'
Dalam berapa minit macam tu dia pun keluar dengan barang dia.
"Kau nampak tak?" soal aku.
"Nampak" dia mengah.
"Mana ***?" soalnya.
Aku?... Kaku pusing kiri tak ada pusing kanan tak ada.
Tiba-tiba bola yang aku kata tadi di baling ke arah kitaorang.
Kita orang takut. Rupanya kawan yang hilang tadi baling.Kita orang lari. Yang tadi pula bawa bola tu. Kita orang mengah.
Kita orang berhenti sekejap. Dia semakin dekat aku kata jangan dekat so dia pun tak dekat.
Dia cakap kenapa? Aku kata mana kau dapat benda tu? Dia kata benda? Ni bola lah. Aku kata mana ada cuba kau tengok betul-betul.
Dia terkejut. Dia baling bola tu jauh. Sampai kita orang keluar ke pagar. Tapi tiada orang yang jaga di sana.
•Based on this story.
3 org bdk g study kt sekolh . sebenarnya masa tu cuti so memang tak ada orang yg dtg or jaga. Dan bola yang dia org nampak tu adlh kepala org yg dh mati•_____
Vote ( )
Read ( )AfIqAh_RoSnI
______
Best tak? Klw xbest komen klw best komen. Tlg jgn diam..
Vote yee..Tq.
YOU ARE READING
REALITY VS PARANORMAL [SU]
HorrorReality- Cerita yang berlaku dekat diri aku dan Family aku. Paranormal- Cerita daripada TV or what ever.. Aku buat cerita ni bukan sebab aku nak.. tapi aku nak luahkan yg 'realiti' dekat hengkorang author akan update bila author 'ade mood' or 'ada b...