adat jenn had gezien wat emma allemaal geregeld had, trok ze mij en anna naar zich toe en begon te fluisteren. emma mocht niet mee luisteren en stond er een beetje beteuterd bij. "goed idee!" roep ik uit en aan anna te zien vindt zij hetzelfde. "mag ik het dan ook weten?" probeerd emma voorzichtig. "haha, als de meiden het goed vinden, mogen ze het vertellen." zegt jenn dan. ik en anna knikken heftig naar jenn en beginnen dan tegelijk door elkaar te praten. "hoho, een tegelijk!" roept emma lachend boven ons uit. dan begin ik het idee te vertellen. "nou kijk, nadat jenn had gezien wat jij allemaal had gedaan, bedacht ze een geweldig idee!" "haha zover was ik ook al, maar wat is het nou?!" zegt emma die op is van de zenuwen. jenn, anna en ik schieten in de lach, maar als emma blijft aandringen begin ik toch maar te vertellen: "je mag, als je wilt natuurlijk, onze modeshow plannen! is dat niet geweldig!" emma begint te gillen, maar kijkt dan toch bedenkelijk. "kan ik dat wel in m'n eentje...?" vraagt ze dan onzeker. jenn begint te lachen. "je werkt in een team en die zullen je helpen." emma begint te lachen, maar ik zie dat ze opgelucht adem haalt.
na nog even te hebben na gepraat, moeten we toch echt weer terug naar het huis van emma. als we aankomen, hangt er een gezellige sfeer. de moeder van emma is koekjes aan het bakken en thee aan het zeteen. we helpen haar gelijk en maken echte kunstwerkjes van de koekjes. als ze een half uurtje hebben gebakken gaan we met z'n allen in de woonkamer zitten. ook de vader van emma komt er gezellig bij. samen drinken we de thee op, eten koekjes en kletsen we gezellig. rond een uur of 11 gaan we naar boven en kletsen daar nog even verder, maar al snel vallen we in slaap.
de volgende ochtend heeft de moeder van emma een lekker ontbijtje gemaakt en komt het zelfs op bed brengen. de moeder van emma is echt een schat. na helemaal klaar te zijn, gaan we naar de woonkamer om tv te kijken. als er na een tijdje niks meer op is besluiten we om te gaan winkelen. het is druk in amsterdam, maar dat zal altijd wel zo zijn. we lopen van winkel naar winkel en maken foto's als altijd.
opeens zien we jenn zitten op een bankje en ze is niet alleen. naast haar zit een vrouw die ik niet ken. ze heeft lang blond haar en is ongeveer rond de 25 jaar. ze lijkt me best aardig. we lopen er even naar toe en jenn stelt ons gelijk aan de vrouw voor. "hoi meiden, dit is selena, zij gaat jullie, en vooral emma, helpen bij het plannen van de modeshow." gelijk zijn we alle drie enthousiast en stellen onszelf voor. de vrouw verteld over wat ze doet en dat ze het heel leuk vind dat ze met ons mag werken. "ohja meiden, we hadden het er net over." zegt jenn opeens. "zouden jullie het leuk vinden om de modellen te ontmoeten?"
JE LEEST
fashion designer 2
Non-ficțiunehet tweede boek in de serie van fashion designer. dit boek gaat over eline en anna die bezig gaan met hun eerste kledinglijn en hun eerste fashionshow. ze vragen emma om te helpen, zodat zij zelf zich kunnen richten op de kleding, maar dan komt er e...