+ 8

340 34 0
                                    

Di pagi hari.

Jungkook POV

Nombor telefon yang tertulis dekat kertas tu bila polis cuba siasat tak dapat dikesan. Kalau nak kata orang kenekan aku tapi takkan sampai tahap nak kasi aku bangkai. Tak masuk akal. Sejauh mana pandai orang tu sampai dapat buat helah macam ni?

Aku cuba tumpukan perhatian untuk ke sekolah walaupun aku sedar aku hari ni terasa sedikit letih dan tidak bermaya untuk apa yang berlaku malam tadi.

Semua sudah ada di meja makan sedang bersarapan. Haihh sepatutnya aku tolong Jin hyung pagi tadi memasak untuk sarapan tapi aku tak sedar langsung. Nasib baik dia kejutkan aku itu pun dia kata dia dah siap masak. Rasa bersalah pulak.

Macam biasa namjoon dan hoseok hyung akan ke kolej dan aku jimin dan taehyung akan ke sekolah. Jin hyung pula akan tunggu kitorang semua keluar baru dia kemas meja dan cuci pingganmangkuk semua sebelum pergi kerja. Appa pula hari ni akan duduk di rumah untuk berehat sebelum keesokannya dia perlu ke luar negeri untuk urusan restaurant di sana.

Memang selalunya yoongi hyung akan hantar kitorang sebelum dia pergi kerja juga tapi dia tidak kerja bersama Jin hyung. Dia kerja di stesen radio sebab tu minat dia.

Appa pesan jangan singgah kemana-mana lepas habis sekolah dan pastikan yang ambil kitorang balik dari sekolah hanyalah Jin atau Yoongi hyung. Haihh aku memang boleh tapi dua hyung aku tu bukan boleh caya. Harap diorang tak timbulkan masalah...

Kitorang bertiga melangkah masuk ke sekolah setelah sampai. Memang kebiasaan ada je 'perempuan gedik tak tahu malu' tunggu dua hyung aku tu. Aku jenis tak melayan sebab tu sejak hari ni takde siapa berani pergi kat aku. melainkan seorang yang baru aku teringat ..Sohyun.

Belum sempat aku masuk ke kelas tiba-tiba dia tegur aku dengan memegang bahu aku. Aku terkejut dan pandang belakang ke arah dia. Dia senyum dan senyuman dia menenangkan aku dari apa yang sedang jadi dekat aku. kenapa dia boleh buat aku macam ni?

''hey..asal muka kau pucat?..''

Nampak sangat ke muka aku yang pucat ni? Dia nampak risau dan aku taknak makin ramai orang risau dekat aku, cukuplah appa dengan hyung aku yang risau. Nanti susah kalau orang risau aku takut diorang akan jadi mangsa sebab semalam Jin hyung juga hampir tercedera sebab serpihan kaca tingkap yang berkecai dan bertebangan. Nasib baik sempat beralih jauh dari tingkap.

''muka..aku..pucat ke?''

Sohyun mengangguk bila aku berpura-pura tanya macam tu supaya dia tak syak ada benda berlaku pada aku.

''tak cukup makan kot..''

''jinjja?! Kalau camtu..''

Tiba-tiba dia terus pegang tangan aku dan tarik masuk ke kelas ke tempat duduk kitorang.

''nah ambillah salah satu roti ni..pilih je nak mana..''

Dia tawarkan tiga roti dekat aku untuk pilih? Dia biar betul nak kasi aku macam tu je!

Tiba-tiba ada dua orang namja datang ke arah kitorang.

''woii kau buat ape ha?! Kau cuba nak ambil roti yang aku kasi kat dia eh?!''

Salah sorang namja tu tengking aku dan aku mula buat muka tak faham sebab aku memang tak faham apa yang jadi..

''Sohyun! Penat aku beli untuk kau, kau nak kasi dia pulak?''

Sorang lagi namja tu marah sohyun.

''apa masalahnya..korang yang kasi aku, jadi roti ni aku punya dan aku berhak nak buat ape dengan roti ni!''

psychopath° jjkWhere stories live. Discover now