bab 3

13.8K 444 22
                                    

"Tolong!!" jeritku.

"Diam?! Kalau kau tak diam, pisau ni akan calarkan muka kau yang lawa tu." ugut lelaki tersebut dan aku diam.

"Boss! Kita nak buat apa dengan perempuan ni?" soal lelaki tersebut atau lebih tepat kuli dia.

Lelaki tersebut perlahan lahan datang dekat kearahku.Dan dia duduk melutut dihadapanku.Dalam samar samar tu aku cuba jugak nak tengok muka dia.

"I think you know i am right?" soal lelaki tersebut.

"Cikgu rayyan zafriel??!"

Dan aku terbangun dari tidurku dalam keadaan berpeluh.

Ya allah, petanda apa ni? Kenapa aku asyik mimpi benda ni? Aku mengerling kearah jam di mejaku, 5.30 pagi.

Tiba tiba pintu bilikku dikuak dari luar yang menampakkan abang sulungku.

"Awal adik bangun? Kenapa? Mimpi benda sama jugak?" Soal abangku.Aku angguk.

Abangku duduk disebelahku lalu memelukku.

"Alah tu mainan tidur je.Tak ada apalah." Pujuk abangku.

"Alahai dua beranak ni nak bersweet pulak pagi pagi buta ni" ujar abang ketiga ku yang berusia 17 tahun.

"Biarlah!" jawabku.

Okay kali ni aku nak perkenalkan nama aku yang peenuhh heheh.Nama aku rasanya korang dah tau kan? So aku nak introkan kat korang dengan abang abang aku.Aku ada 3 orang abang.Yang pertama nama dia mohd adam fakhrul, berusia 24 tahun dan berlajar di london.Mengambil jurusan perniagaan.Yang kedua nama dia mohd adam redza, berusia 23 tahun dan sama tempat belajar dengan fakhrul dan sama jurusan sebab pak cik aku nak bagi syarikat dia dekat abang abang aku atas faktor pak cik aku dah tak larat dan lagi satu pak cik aku tanggung kitorang memandangkan duit yang arwah mak ayah tak cukup.RM 50,000 tu cukup untuk buat keperluan belajar kitorang je.Dan yang ketiga nama dia mohd adam ilham, berusia 17 tahun.Dia satu sekolah dengan aku.Atlet harapan sekolah dan pelajar harapan sekolah, yelah pandai kan.UPSR, PT3 dia straight A kot!! Dan lagi satu dia ni ketua pengawas sekolah yang digilai ramai gadis gadis.

Mak ayah kitorang dah meninggal 2 tahun lepas sebab kemalangan jalan raya.So sekarang ni kitorang tinggal dekat rumah mak ayah kitorang dekat kelompok 7 sebab kata arwah dekat dengan sekolah.Bila dah habis sekolah baru pindah.Tapi kitorang pun tak tau rumah baru tu dekat mana.Kena tanya pak ciklah kalau nak tau.

"Dahlah.Adik nak mandi dulu." kataku lalu mencapai tuala dan keluar dari bilik untuk menuju ke bilik air yang terletak di dapur.Rumah kitorang kecik tapi selesa.

10 minit kemudian

Aku keluar dari bilik dan masuk kedalam bilikku dan alangkah terkejut aku yang tak seberapa nak terkejut tu apabila ilham atau aku panggil alang tiba tiba masuk dalam bilikku.Dahlah aku berkemban je ni!

"Alang cari apa?" soalku.

"Alang cari stokin alang.Adik ada nampak tak?" soal alang.

"Stokin? Kejap, rasanya adik ada terletak dekat dalam almari baju adik." kataku lalu membuka almari bajuku dan mencari stokin milik abangku.

Tiba tiba abangku seperti membetulkan ikatan tualaku.

"Asal?"

"Tu ikatan towel adik nak terbukak.Alang betulkanlah, tak pasal pasal kalau terbukak nanti benda lain pulak yang jadi nanti". Jawab alang.

"Dekat adik sendiri pun nak bernafsu jugak ke?" kataku lalu memberikan stokin miliknya.

"Dah kalau nafsu tu dah datang.Dekat adik sendiri pun boleh jadi sebab nafsu lelaki dekat perempuan kan?" katanya lalu mencuit pipiku.

DIA PENCULIK HATIKU √√Where stories live. Discover now