Chapter - 3

1.8K 91 15
                                    

Mark:Sebenarnya perkara tu lah yang Hyo taknak ingat lagi dah *mengeluh*

Suga:Apa dia?

•••••••••

Mark:Ok camne..Aku akan ceritakan tapi dengan 2 syarat..

Suga:Alahai~ selalunya 1 syarat..ni 2 syarat pulak...ok yelah yelah apa syarat2 nya?

Mark:Pertama,Lepas je aku ceritakan semua..janji jgn beritahu Hyo yg aku ceritakan perkara tu kat kau..tak psal2 kena smackdown aku..Dan kedua pulak..lepas je kau tahu sesuatu aku nak kau jaga jihyo sebaik mungkin..okkk

Suga:tu je...okk lah *mengeluh* Apa dia yg kau nak cerita tu? Cerita lah cepat...

Mark:Yelah yelah~Macam ni..Dulu masa jihyo baharu je kerja CSI,Dia ada namjachingu namanya Jisoo..Jihyo memang sayangkn Jisoo tu sampaikan perkara yg jisoo buat di belakang Hyo pun..Hyo tak tahu sampai lah satu hari tu,Jisoo telah memaksa Hyo untuk Kahwin dengan dia pada masa tu jugak..Hyo sebenarnya hairan sebab Jisoo tak pernah memaksa kat Hyo..Hyo pun setuju lah nak kahwin dengan Jisoo pada minggu hadapan...Masa tu Hyo tengah memikirkan tentang perubahan perangai Jisoo tu sehingga lah chingu c Hyo tu telefon Hyo dan memberitahu Hyo yg Dia telah mengandung dengan anak Jisoo...Hyo agak terkejut dan sebenarnya Hyo tak percaya yg Jisoo telah melakukan perbuatan sumbang dengan chingu nya sendiri.Akhirnya chingu Hyo bawa Hyo ke Hospital untuk pemereksaan DNA dan ternyata anak dalam kandungan chingu nya memang anak Jisoo..Pada masa yg sama Jisoo telah menghilangkan diri sampai sekarang...Akhirnya, chingu Hyo nak melahirkan anak tapi malang sebab chingu Hyo telah meninggal dunia serta anak nya pun meninggal dunia..*mengeluh* Sebab tu setiap kli ada orang meminang Hyo..Hyo susah sangat nak menerima..sebab Hyo taknak benda yg sama terjadi...Jadi Suga,aku nak kau jaga Hyo tu baik2 sebab aku masih dapat merasakan yg Jisoo akan kembali..

Suga:Ouhhh~ btw chingu Hyo nama nya apa?

Mark:Nama nya Irene..

Suga:Ah~ Ok

Mark:Ah..btw kau kn bakal suami Hyo kn..tapi Perempuan tadi tu siapa? Yg sampai Kiss bagai...

Suga:Oh tu Seolhyun...Dia tu pekerja kat airport tu jugak..dan dia sebenarnya suka kat aku tpi aku tak sebab dia tu terlampau gedik dan setiap hari tu asyik kacau hidup aku je...Kat airport tu,Banyak namja yg handsome2..tak tahu pulak kenapa dia asyik kacau aku je dan yg lain tak..And yg tdi tu dia kiss aku tu,Mungkin sebab dia marah kot sebab aku beritahu dia yg aku akan berkahwin dalam masa 2 minggu...Tapi kn Mark,masa aku baru jumpa Hyo tu kn~ aku tak tahu pulak knapa aku asyik senyum je malam tu..dan aku happy sangat nak kahwin dengan dia...Aku percaya tentang cinta pandang pertama...

Mark:Ohh okkk

Suga:Okk sekarang Hyo dah salah faham psal aku...Macam mana ni Mark?

Mark:Aku rasakan lebih baik kau terangkan semua kat Hyo lah...Alaa~ macam pujuk2 gitu hehehe *tersengih2 macam kambing*

Suga:Tpi aku tak tahu Hyo kat mana sekarang ni...

Mark:Takpe..aku tahu,selalunya habis je waktu rehat Hyo selalunya kat rooftop kat opis kitorang..menghirup udara yg segar lah tu...

Suga:Okk tapi kau tolong lah aku jugak...

Mark:Ok okk

Suga:Thanks Mark

Mark:No problem bro

••••

Pada masa yg sama...Hyo masih berada di rooftop.Perkara tdi telah bermain di pemikiran Hyo..

Hyo:Siapa perempuan tu? Apa hubungan dia dengan Suga? Tapi kenapa aku menangis tdi? Adakah aku telah jatuh cinta kat Suga? Tapi takkan aku cintakan mayat hidup tu?

[✔ COMPLETE] Married with Mr. Cold Pilot [suga FF] Malay versionWhere stories live. Discover now