Pada petang itu NCT lepak dirumah Jannah smbil menikmati Laksa,
Taeyong selaku leader telah memberitahu keadaan diorang berada disini dan manager mereka telah memintak maaf kerana kecuaiannyaa.. Esok diorang akan menjemput NCT untuk balek ke korea semula...
MARK DAN JANNAH SEDANG BERSEMBANG DI BAWAH POKOK
'Arghh~~~~~ best laa tinggal kat kampung awak nih' ujar Mark
"HA! bru nk tau.. tinggal kt kampung lagi seronok dari kt bandar bising tau arkk? menyemak" bebel Jannah
Bru tinggal seminggu rsa macam tak nak balek! Nak duduk sini lagi!! Mark merungut cam budak kecik..
ish dia nih panggil haechan stg ketuk kepala bru tau! usik jannah
Sambil Jannah ngn Mark bersembang ahli-ii NCT datang serbu mereka berduaa!
Ha! korang berdua bt apa nih? tnya Taeyong
Huish luruh jantung saeng oppa bt cmtu tau ark! Tegur Jannah dalam keadaan sedikit nk marah..
NCT kecuali taeyong and mark : HI! JANNAH
JANNAH : HI!
korang nih kenapa? asal smua sediyh jaa..Senyum laa skit esok nk balek korea kan? tnya Jannah
Tak nak balek!! Nak tinggal kt sini! -jaehyun
Haah best Apa tinggal sini! boleyh main-ii dengan saeng! - Doyoung a.k.a bunny
Mna boleyh korang kna truskan kerjaya korang! korang artist kowt.. aduii.. - Jannah
Saeng janji tau kalau ada masa dtg laa lawat kitorang dekat korea! Jasa saeng sangat dihargai sbb Kami untung jumpa saeng.. klau jumpa fans yang gilaa tu entah apa yang diorang buat huhuhuhuhu.. - kata johnny
NCT KECUALI JOHNNY : btul tu!!! Setuju!
OMG terharunyaa!! Korang balek esok pagi kan? pergi laa kemas barang esok tk sempat nak pergi aiport lagi nanti tk sempat.. Ujar Jannah yg tgh sediyh..
Ahli-ii NCT beredar meninggalkan jannah yg berada di bawah pokok tersebut kecuali Taeyong.
Saeng! Oppa nk ucap terima kasih banyak-ii tolong kitorang! Tak tau nak balas apa kat saeng!.. Pstu yg pasal haritu oppa nk mntak maaf oppa terlalu ikutkan perasaan.. oppa lupa saeng umur sama ngn mark🙁.. Kata Taeyong dengan nada yang sediyh..
Sama-ii oppa.. ye laa korang sesat kowt dah laa artist.. tak yah balas apa pown tak pa.. psal haritu alaaa tk paa Saeng faham😂.. Saeng pown suka oppa jugakj tapi sebagai Fans laa.. Oppa jangan sediyh nanti Saeng tak nak lepas korang nanti lagi susah😂.. ujar Jannah
Ahhahaahhahahaha.. ish apa salahnyaa kitoran tinggal sini kan? hehehhehe.. usik taeyong..
Taeyong mengeluarkan sesuatu didalam poket seluarnyaa dan beri kepada Jannah..
Oppa? apa nih?- tnya Jannah
Gelang nihh oppa bagi kat saeng! gelang nih sebenarnya oppa nk bg kt orang yg paling penting dlm hidup oppa tapi oppa tsa nk bagi kt saeng pulak ambik laa sebagai kenangan NCT kt saeng!
kata TaeyongOMG! Thank you Oppa! cantek sgt gelang nihh.. Teruja Jannah..
Lalu taeyong beredar meninggalkan Jannah yang sediyh kerana esok adalah last moment bersama NCT🙁...
PAGI 8.30 A.M.
LAPANGAN KAPAL TERBANG BAYAN LEPAS
NCT dan Jannah tiba di lapangan dengan menaiki kereta dan terus menunggu manager mereka smpai di airport.
Mana manager-nim nihh adehh.. lmbat argh- Taeil
Ish hyung nihh kuta baru smpai kowt..sabar laaa.. - Tegur haechan
Ntah hyung nihh -winwin
DALAM NCT TENGAH MENUNGGU MANAGER DIORANG DATANG MUNCUL DUA ORANG LAKI DATANG KEPADA MEREKA
NCT! Hyung smpai dahh!! korang tak apa-ii ka? semua okay? - tnya manager yang risau keadaan nct
Kitorang okay je sihat lagi- Mark
Hyung nih laa yang jaga kitorang masa kitorang ada kat Penang nih! Taeyong bersuara smbil menunjuk kearah Jannah..
MANAGER NCT : Terima kasih sangat kerana awak telah menjaga NCT semasa ketiadaan kami.. kami sangat hargai jasa awak.. sebagai tanda ucapan tetima kasih.. kami telah mencadangkan untuk bawak awak pergi sekali ke korea untuk pergi ke konsert NCT pda minggu hadapan.. nah tiket ~~ hulur kepada Jannah.
Jannah : WHAT!! SRS!! WOW BESTNYAAAAAA.. arghhh yeay minggu depan pergi korea!!
Jannah melompat gembiraa kt situ.. smua orang pndang dia dengan pelik.😂.. .. Ahli-ii NCT geleng kepala kt jannah..
manager NCT : korang nk kata apa-ii kt jannah boleyh la! bg 10 minit stg kita nk naik flight dh!.
NCT : okay manager-nim
Taeyong : Bye saeng jumpaa lagi!!
Winwin : Thank You bye!!!♥
Yuta : Saranghae saeng!
Jaehyun : Take care saeng Jangan jatuh lagi!😂..
Johnny : Bye-ii
Doyoung : Bye my cutie saeng!
Taeil : Bye saeng!!
Mark : Bye awak!! See you again in korea! Nanti kita kenai-ii dgn yeri tau😂..
Haechan : Bye noona!! Thank you..
JANNAH : baik semuaa!! Jaga diri nanti kita jumpa lagi uhuk~~ (menangis)
Jom dah tiba flight kita nihh.. Terima kasih sekali lagi Jannah nanti kita jumpa di korea!.. bye!! - manager NCT!
NCT mengambil gambar bersama Jannah sebagai kenangan yang terindah..
NCT telah beredar bersama managernya meninggalkan Jannah keseorangan~~~
Ya! minggu depan Aku ke korea! Aq jumpa lagi NCT! Tak sangka diorang baik sangat ngn aku.. huhuhuhuhu.. NCT saranghae~~ terutamanya Taeyong♥... Fighting!
-TAMAT-
YOU ARE READING
[COMPLETED] NCT SESAT DI PENANG!
Short StorySebuah kumpulan KPOP yg terkenal iaitu NCT.. TO THE WORLD WE ARE NCT! anyeonghaseyo😂.. NCT telah mndapat sambutan yang tidak terjangka sebelum debut lagi.. NCT telah diberikan tugas untuk melakukan pengambaran NCT life di CHIANG MAI. Tetapi dia a...