İSKOÇ ONURU İSİMLİ KURGUMUZ GEÇECEĞİ DÖNEME DAİR BİLGİLER.
Britanya'yı tek bir bayrak altında birleştirmek Uzunbacak lakabıyla anılan I. Edward'ın her zaman için idealiydi. Haçlı seferlerinin tozunu yutmuş bu tecrübeli general Galler'i fethetmiş ve İskoçların da korkulu rüyası haline gelmişti. Uzun ve istikrarlı saltanatı, İngiltere'yi döneminin en önemli askeri güçlerinden biri haline getirdi. 1305'te William Wallace'ı yenerek İskoç ovalarını kesin olarak topraklarına katsa da "fethedildiklerinden bihaber" İskoçları yönetmek sandığından daha zor olmuştu. İskoç bağımsızlık sancağını dalgalandırma sırası ise artık Robert Bruce'taydı. O da tıpkı Wallace gibi bağımsızlık taraftarıydı ancak sonraki politik şartlar Edward'a sadakat yemini etmesini gerektirmişti. Bruce daha sonra St. Andrews Piskoposu'yla birleşip krala karşı durdu. 1306 yılında Bruce, taht için rakibi John Comyn ile bir kilisede buluştu. Aralarındaki tartışma tatsız bir noktaya gelerek şiddetli bir ağız dalaşına dönüştü. En sonunda hançerini çeken Bruce, Comyn'i oracıkta öldürerek İskoç tahtını sağlama aldı ve 27 Mart 1306'da taç giydi. Yalnız ortada bir sorun vardı: İskoçya'yı yönetebilmesi için, önce ona sahip olması gerekiyordu.
Uzunbacak Edward, Comyn'in katillerini hain ilan ederek ölüm cezasına çarptırdı. Robert'ın aforoz edildiği de tarihçiler tarafından söylenir. Artık İskoçlara karşı daha sert tedbirler alması gerektiğine inanan Edward, İskoçya'yı zapt-u rapt altına almak amacıyla büyük bir orduyla sefere çıktı. Ancak henüz Carlisle yakınlarındayken hayatını kaybetti. Taht, Edward'ın oğlu II. Edward'a kalmıştı.
İskoçların bu habere bir kına yakmadıkları kalmıştı. Gözüpek, atılgan ve gaddar babasına nazaran sevimsiz ve basiretsiz bir karaktere sahip olan oğul Edward'ın İskoçya'yı istila edebilecek kapasitede bir general olmadığına inanılıyordu. Gerçekten de oğul Edward seferi devam ettirmemişti lakin tek sebep de bu değildi. Baba ile oğul arasında nahoş bir ilişki vardı. Oğul Edward babasının ideallerini paylaşmıyordu. Bunun yanında başkente dönüp bir an evvel taç giyme törenini yapmak arzusundaydı. Aksi halde bir komploya kurban gidebileceğini düşünüyordu. Daha da önemlisi, hazine tamtakırdı. Savaşa tapan bir adam olan I. Edward'ın Galler, İskoçya, Fransa ve kutsal topraklardaki seferleri hazinede metelik bırakmamıştı.
Robert, 1306'da Edward yanlılarından aldığı birkaç yenilgi sonrası İrlanda'ya kaçmak zorunda kalsa da geri döndüğünde İngilizlerle tekrar savaşmaya başladı. Ortalık Robert'a kalınca o da var kuvvetiyle İngilizleri İskoçya'daki kalelerden bir bir çıkardı. Oğul Edward'ın meseleyi görmezden gelmesi de Robert'ın ekmeğine yağ sürüyordu. Ancak 1309 ve 1310 yıllarında II. Edward İskoçya seferlerine çıktı. Falkirk Muharebesi'nden önemli dersler çıkarmış olan Robert bu seferler sırasında açık arazide Edward'ın karşısına çıkmak yerine gerilla taktikleriyle düşmanı yıprattı. Sınırdan iç kesimlere kadar olan yerleri yakarak, onları ikmal sıkıntısına soktu. II. Edward seferlerden eli boş döndü.
Takvim yaprakları 1314'ü gösterdiğinde İngilizler'in İskoçya'da elinde kalan tek kale Stirling idi. Hem stratejik bir noktaydı hem de kaybı İngiltere'nin prestijini derinden sarsabilirdi. Robert Bruce'un kardeşi Edward Bruce kaleyi kuşattı. Kuşatmada ilerleme kaydedilemeyince kale dizdarı Phillip Mowbray ile bir anlaşmaya vardı. Buna göre bir sene içerisinde bir İngiliz ordusu gelmezse Mowbray kaleyi teslim edecekti. Robert, bu anlaşmadan dolayı kardeşine çok öfkelendi. İngilizler şimdi bir ordu hazırlayıp kuşatmayı kaldırmak için gerekli zamanı kazanmıştı. Edward, o güne kadar İskoçya üzerine sefere çıkacak en büyük ordulardan birini hazırladı.
Ordular
Kaynaklarda birtakım farklılıklar olsa da Edward'ın ordusu yaklaşık 20,000 kişilik bir kuvvete sahipti. Bazı kaynaklar sefer mevsimi geçtiği için pek çok piyadenin yurtlarına geri döndüğüğünü ve piyade sayısının 12,000'e indiğini iddia eder. Böyle olsa bile İngiliz ordusu, rakibinden en az iki kat büyüktü. İskoçya'yı istilaya hazırlanan en büyük İngiliz kuvvetiydi bu ordu. Edward isyancı İskoçları rahatlıkla ezebileceğine inanıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ROMANTİK TARİHİ KURGU
De TodoBur bölümde yazdığım türle ilgili elimdeki dökümanları yayınlayacağım. Bu tüürü yazan arkadaşlarım yararlansın istiyorum. Kıyafetler,şhirler,haritalar, kaleler ve bilgileri içerecek .