"Penatnya"Ellaine merungut seorang diri,berjalan di bawah terik mentari.Ellaine baru pulang dari latihan bola jaring di sekolahnya tiba-tiba terasa seperti tekaknya terbakar.Haus semacam.Duit belanja yang diberikan juga habis.
"Menyesal beli sandwic tadi.Kalau tidak,mesti sekarang ada cukup duit untuk beli air.Sekarang ini,mahau membeli air kosong pun tidak dapat,duit tinggal 10 sen sahaja,"kata Ellaine sambil menendang batu-batu di sekitar lorong itu bagi meluahkan raa tidak puas hatinya.
Tiba-tiba Ellaine terdengar suara esakan tangisan.Suara itu kedengaran jelas di telinganya.Daripada jangkaannya,suara itu tidak jauh dari tempat dia berada.
"Bukankah suara itu selalu didengari apabila ada kematian ?Siapakah yang meninggal dalam taman perumahanku ini?"tanya Ellaine dengan nada cemas.Dia cuba mencari dari manakah datangnya tangisan itu.
Alangkah terkejutnya dia apabila mengetahui suara itu datang dari dalam rumahnya sendiri.Dengan pantas Ellaine segera membuka kasut lalu masuk ke dalam rumah.Jantungnya seperti mahu tercabut apabila dia ternampak ayahnya yang sudah dimasukkan ke dalam keranda.
Beg sekolah yang disandangnya diletakkan ke tepi. Dia segera menghampiri jenazah ayahnya sambil menangis teresak-esak.
"Mom,what happen with dad?Why dad sleep like that?Mom,answer me...,"kata Ellaine kepada ibunya.
Ibunya yang sedang bersedih atas kematian suaminya yang tercinta terus membisu.Dia tidak tahu bagaimana mahu menjelaskan perkara tersebut kepada anaknya itu.
"Mom,answer me please.Why dad become like that.Dad hate we ehhh???kata Ellaine sambil memandang wajah sayu ayahnya yang pucat.Jirannya sejak dari tadi memerhati segera mendekati Ellaine yang kelihatan seperti hendak pengsan...
TBC...
Sorry guys if my story too long or boring..If you like it then please vote...I will continue it ASAP if i got my time...byebye..see you at next chapter..
YOU ARE READING
Mystery Of 5 Power
FantasyEllaine tidak pernah menyedari yang dia mempunyai satu kuasa istimewa.Sehinggalah ayahnya meninggal dalam keadaan misteri dan mewasiatkan Ellaine beberapa pucuk surat. Surat2 ini mendedahkan siapa diri Ellaine yang sebenar,iaitu pemilik kuasa bayang...