"Sudah seminggu ayah meninggal.Tetapi,sampai sekarang saya masih tidak tahu sebabnya.Kalau tanya mama,mesti mama sedih.Tunggulah dua hari lagi,"rungut Ellaine seorang diri.Dia terbayangkan wajah ayahnya yg pucat penuh dgn lebam seperti dipukul.
Byk andaian yg dibuat oleh Ellaine ttg misteri kematian ayahnya.Semuanya dahsyat2 belaka.Seperti mati dibelasah dgn pemiutang ataupun musuh,ataupun diculik,kemudian apabila tidak dpt wang tebusan,mereka pun membunuh ayahnya,dan byk lagi cara-cara pembunuhan kejam.
"Sukar saya mahu percaya.Tidak mungkin sedahsyat itu!Jangan fikir bukan-bukan.Tidur cepat,nanti lambat bangun pula,"marah Ellaine kepada dirinya lalau segera menutup lampu,dan baring di atas katilnya yang empuk.
Walaupun susah mahu memejamkan mata,namun dia cuba juga sedaya upayanya memejamkan mata.Tetapi matanya menjadi semakin membuntang luas,sejak dia memeikirkan tentang punca kematian ayahnya yg susah dirungkaikan.'Okey,cuba fikir awak sdg menonton konsert JYP NATION di hadapan mata.Awak rasa gembira apabila semua warga JYP ENT menyanyi di hadapan awak.Kemudian tiba-tiba Mark ajak awak naik ke atas pentas untuk menari sekali dengan mereka,'bisik hatinya.Dengan sekelip mata,bunyi org berdengkur dpt didengar dgn kuat dlm biliknya.
"Mike Chou Ji Ern,cepatlah siap!Lagi sepuluh minit kawan kamu sampai.Nanti tidak sempat pergi ke tuisyen,"jerit Pn.Dorine dari ruan g tamu rumah banglo mereka.
Puan Dorine berasa sangat geram dgn sikap anaknya yg selalu bersiap lambat dan melengah-lengahkan masa.Serabut jadinya.Sekejap dia menoleh ke arah jam besar di dinding rumah,kejap pula kea rah bilik anaknya yg tidak terbuka-buka sejak dari tadi,kejap ke arah pintu sekiranya kawan anaknya itu sudah tiba.
'Mana budak ni?'bisik hati Pn.Dorine.Daia membuka pintu bilik Mike.Marah Pn.Dorine bkn kepalang melihat anaknya mendegar lagu dengan earphone di telinganya.
"Oh my god!Hyah,mom call you 15 minutes ago.You gonna be late!"ditariknya tgn anaknya itu lalu diheret turun sampai ke hadapan pintu.Mike segera membuka earphone lalu melambai ibunya sambil berlari masuk ke kereta Porsche kawannya.
Ellaine yang meliaht keletah adiknya hanya menggelengkan kepala."Sabarlah,mom.It was his attitude since kid.You also know it.I always told him to change his attitude.Mom,let play piano than thought about Mike attitude,"ajak Ellaine sebelum beredar masuk ke dalam rumah agam keluarganya itu.
"I just worry if he not change his attitide even he was grow up being a man."
"Okay.Mom can I ask something?"soal Ellaine dgn hati2.
"Yes,what you want know my girl?"
Sorry.I not means to make mom sad.I just....,"terhenti sebelum menyambung kata-katanya semula."How dad died?Since that time mom never told us what happen to dad.That day,before I got to the school,dad was okey.Then why dad's face got strip and all when dad died?Adakah ayah dibelasah sehingga meninggal?"Bertubi-tubi soalan dilontarkan.Soalan yg selama ini menggangu Ellaine."Betul,Ellaine nak tahu?"Ucap Puan Dorine selepas terkaku beberapa saat.
Ellaine hanya mengangguk dgn pandangan serius.
"Begini,ayah kamu merupakan seorang anak raja.Dia juga meeupakan silent spy bagi FBI.Actually I also don't know why and how your dad died.Police can't track it or find anything because your dad was in his car when police find,"terang Pn.Dorine dgn panjan lebar.Peristiwa hitam yg hendak dilupakan terpaksa diceritakan kpd anaknya.
Ellaine yg terduduk diam,keras seperti patung.Susah juga mahu dihadamkan kata-kata yg didengar oleh ibunya.
"Ellaine,minggu depan kita kena pindah ke USA okey,grandma want to meet you.Mike also know about it"ucap Pn.Dorine kpd anaknya.Memang ibunya mahu keluarga pulang ke sana setelah tinggal di Malaysia selama 8 tahun....
TBC...
Hye,how are you?Sorry for update it late.Next time I will update ASAP.But I can promise about it.Maybe I will update every weekends or three das a week...Kay byebye chingus...Anyeong..
YOU ARE READING
Mystery Of 5 Power
FantasyEllaine tidak pernah menyedari yang dia mempunyai satu kuasa istimewa.Sehinggalah ayahnya meninggal dalam keadaan misteri dan mewasiatkan Ellaine beberapa pucuk surat. Surat2 ini mendedahkan siapa diri Ellaine yang sebenar,iaitu pemilik kuasa bayang...