"Dhiya,come.We need to go now"ucap Puan
Dorine.Mereka sudah berada di lapangan terbang KLIA sejak setengah jam yg lepas.Mmg kebiasaan keluarga mereka menaiki kapal terbang pada waktu malam."Mike Chou,stop with your game!Mama call us already.Come,let go."ujar Dhiya selaku kakak.Mike dan Dhiya bergerak bersama2 seperti pasangan kekasih.
[Skip bahagian airport]
"Dhiya,wake up.We landed already"ucap Pn.Dorine apabila melihat anaknya masih tidur."Ya,mama.I'm awake"sambung Dhiya apabila melihat mama di kerusi hadapan."Mike,where my bag?Do you take it"tanya Dhiya apabila melihat beg sandangnya tiada."Uhmm,ya.It because mama told me to take it"jawab Mike apabila melihat kakaknya sdg marah.Kakaknya bkn boleh percaya,sekali keluar sisi devilnya bkn boleh simpan balik.Hari kematian ayahnya sahaja mahu keluar tapi ditahan.Mike tahu kakaknya amat marah jika ahli keluarga atau rakanya diapa-apakan.
"Uhmm,give me my bag"ujar Dhiya lalu terus diberi begnya tanpa byk soal oleh Mike yg duduk bersebelahan mamanya.
"To all passengers,you must take your belt bcs we will land in 10 second more"ucap pramugari yg bertugas.
"Dhiya,mama want to buy a sim for us so go and find your aunty first kay"ucap mamanya.
"Okay,mama"ucap Dhiya.Dhiya bergerak ke arah Aunty Lea bersama Mike.Semasa hendak bergerak Dhiya terlupa bahawa adiknya sdg mengambil beg mereka di bahagian beg lalu terus Dhiya ke adiknya yg sdg menolak troli.Dhiya terlanggar seseorang lalu terus meminta maaf "I'm sorry,sir.I want to rush.Are you okay,sir"ujar Dhiya kerana dia betul2 tidak sengaja"Nah,it's okay.Don't worry"ucap lelaki itu."Ohh,okay.Uhmm sorry,I got to go"jawab Dhiya."Okay,hope to meet you again"jawab lelaki itu.Dhiya bergerak ke ibu dan adiknya....
Dhiya berlari pantas mengejar adiknya yg sudah jauh meninggalkannya.Puan Dorine terus ke kedai di suatu sudut di LAX airport itu.
[Skip bahagian lapangan itu]
"Where is your mom,Mike and Dhiya"tanya aunty Lea kpd mereka."Mama is find a new sim for us"jawab Mike."Okay,let's go wait in the van first"ujar aunty mereka lagi.
YOU ARE READING
Mystery Of 5 Power
FantasyEllaine tidak pernah menyedari yang dia mempunyai satu kuasa istimewa.Sehinggalah ayahnya meninggal dalam keadaan misteri dan mewasiatkan Ellaine beberapa pucuk surat. Surat2 ini mendedahkan siapa diri Ellaine yang sebenar,iaitu pemilik kuasa bayang...