Phamily?

751 41 25
                                    

Merhaba. Uzun bir ara oldu değil mi?  Şuan buraya yazacaklarım yeni CARAT'larımız için bir bilgi mi bilemem ama şu zamana kadar yazdıklarımın hatrına okuyun lütfen.

Pledis'in tüm şirketteki sanatçılarının hepsine fan olanlar için, Pledis ailesinden sayanlar için koyduğu ismin PHAMILY olduğunu hepiniz biliyorsunuzdur herhalde. Peki gerçekten adımız gibi bir AILE miyiz?

Bu konuda cidden hayal kırıklığına uğradım diyebilirim. Biliyorsunuz ki AİLE'mizin abileri, NU'EST,  şuan PRODUCE 101 adlı, daha önce PRISTIN üyelerimizin çıkış yapmadan önce katıldığı bir programdalar. Ancak sorun şu, PRISTIN üyeleri bu STAJYER programına çıkış yapmadan önce katılmıştı. Fakat NU'EST 6.yıllarına girmiş idoller olmalarına rağmen kendilerinin son kurtuluşu olarak bu stajyer programındalar. Onlara en çok desteği bir AİLE olarak bizim vermemiz gerekirken tam tersini yapıyor fandomumuzun çoğunluğu. Nedeni mi?
NU'EST üyesi Aron'un tam 4 yıl önce, yani SEVENTEEN üyelerimiz daha çıkış yapmamışken S.Coups'a 'spastik' deyişi. Maalesef fandomdaki arkadaşlarımız bu konuyu yıllardır ısıtıp ısıtıp ortaya atıyor.

Peki Aron bunu neden dedi? Şöyle ki Aron Pledis'de stajyer olana kadar Los Angeles'ta yaşadı. Ömrünün ortalama 20 yılını orda geçirdi.  Kore kültürüne göre Amerikan kültüründe argo ve küfür daha yaygın. Ki Aron Kore'ye geldiğinde resmen bir kültür şoku yaşadı. Doğru düzgün korecesi yoktu. Kendini çok yalnız hissetti. Sürekli morali bozuluyordu bu yüzden. Derdini anlatamıyordu çünkü. Ama orda bir AİLEsi daha oluşmuştu. Bu yüzden bırakmadı. Arkadaşlar edindi. S.Coups da onlardan biriydi. Beraber stajyerlik yaptılar. Beraber büyüdüler. İlk önce tek bir grup olarak çıkış yapacaklardı ancak daha sonradan şirket NU'EST ve SEVENTEEN olarak ayırdı stajyerlerini. İlk önce NU'EST'i piyasaya sürdü. Daha Kore'ye alışamadan Korede bir idol oldu Aron. Ancak onlar hala bir AİLE idi.

Aron yalnızca samimi olduğu kişilerler resmi olmayan bir şekilde konuşurdu. S.Coups da bu kişilerden biriydi. Bu yüzden ona bu lafı dedi. Kore kültüründe argo ve küfür pek hoş karşılanmaz bu yüzden Koreli CARATların bunu belli bir seviyede abartmasını anlayabilirim ama Türk CARATlar?  Evet, küfür ve argo hoş birşey değil ama etrafındaki her üç kişiden beşi goygoyuna ana bacı söverken, hatta kendisi benim hiç duymadığım küfürleri laf arasına sıkıştırırken Aron'un samimiyetten söylediği bir spastik kelimesini bu kadar gündeme taşıması ironik değil mi? 

"Arona söyleyin korece öğrensin o zaman amk. " diyen onlarca CARATın kendisiyle çelişmesi ne kadar doğru?  Spastik kelimesinin neyi varki bu kadar büyütüldü?  Arona saldıranların yüzde doksanı bu kelimeyi normalde bırakın argoyu, sataşma lafı olarak bile kullanmazken bu kadar abartmalarının amacı ne?

Birçoğunuzun farkında olması gereken önemli bir nokta varki sırf Aronun bu lafından dolayı tüm NU'EST üyelerine düşmanlık beslemek yerine bizim onlara minnettar olmamız gerekir.

Çünkü NU'EST şuan SEVENTEEN için, Pledis yüzünden bu halde. Hayır burda SEVENTEENi suçlamıyorum çünkü onlar benim evlatlarım, tüm üyeleri daha şirkete ilk girdikleri andan beri tanıyorum. Hepsi elimde büyüdü resmen.

Pledisin gözü yükseklerde. İlk önce NU'EST i piyasaya sürdü demiştim değil mi?  Peki neden?  Neden TEMPEST'den vazgeçip stajyerlerine ikiye ayırdı? Amacı NU'ESTi piyasa araştırması olarak kullanmaktı. NU'EST in her geri dönüşünde farklı bir konspet kullandı. Hangisi daha çok tutarsa SVT de onu kullanacaktı. Ama bir sorun var. Pledis sadece her seferinde farklı bir konseptle albüm çıkardı. Prosmon yapmadı doğru düzgün. Çıkış şarkıları FACE de bile yapmadı. Buna rağmen NU'EST in çıkışı olay yarattı. Normal bir şirket bunu kullanır ve o çok tutan konseptle bir sonraki albümde daha fazla ilgilenirdi o çocuklarla. Ama Pledisin amacı NUESTin popüleritesini büyütmek değildi. Sadece konsept araştırması. Her albümde konseptler daha da alakasızlaştı. Fandomdaki fanlar giderek azalmaya başladı. Hepi topu bir avuç insan kaldı. O birkaç kişi grup dağılmasın diye gecelerini gündüzlerini unıttu. Ama bu yine de Pledisin umrunda olmadı. Zaten sözleşmeleri bittikten sonra dağıtacaktı grubu.

Pledisin amacı buydu. İlk çıkan grubu piyasa araştırması olarak kullanıp en çok tutanları ikincisinde kullanmak. Yeterli popüleriteyi sağladıktan sonra o ilk grubu süresi dolduğunda dağıtmak. Böylece Pledisin elinde sadece popüler gruplar kalacaktı. Pledisin elinden çıkan her grup popüler imajı vermek istedi.

NU'EST de L.O./\.E.lar da bunun farkındaydı. Bu yüzden çırpınışları. Bu yüzden o stajyer programını son çare olarak görüşleri. NU'EST in sözleşmeleri 7 yıllık. Program ortalama 1 yıl sürecek ve çocuklardan en az biri ilk 11'e kalıp bir yıllık geçici grupta yer alacak. Bu sürenin sonunda NU'EST bir albüm daha çıkaracak ama yeterince ilgi göstermezler ise grup dağılacak.

Mnet meşhur kırpmaları ile şuan dört üyemizi (Aron yarışmaya katılmadı) de kötü gösteriyor. Baekhoyu pes etmiş, çalışmayan gibi gösterirken dans hocasının en çok çalışan stajyer olarak Baekhoyu gösterdiğini biliyor muydunuz?  Diğer stajyerlerin en çok bizim üyelerden korktuğunu biliyor muydunuz?

Ufacık kalmış L.O./\.E. fandomuna bir AİLE olarak en çok bizim destek olmamız gerekirken bizim onlara düşmanlık beslememiz ne kadar doğru?

Onlar bizim abilerimiz. Lütfen artık onlara kin beslemek yerine dağılmalarına izin vermemek için destek olun. Bunu bir L.O./\.E. değil bir CARAT olarak istiyorum sizden.

Elmas kalplerimizin kömür karasına bürünmesine izin vermeyin!  Sizleri seviyorum.

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Apr 30, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

SEVENTEENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin