bab 5

7 0 0
                                    

Aku dan along keluar rumah dengan tergesa-gesa.

"Acu duduk elok-elok kat umah. Kalau ada orang tak kenal bagi salam jangan bukak pintu. Faham? "Asyraf memberi nasihat kepada fitriah. Lalu menghidupkan enjin moto yamaha lc miliknya. Disarungkan helmet di kepala begitu juga amani.

"Kitorang pergi dulu.. Take care acu"aku meminta diri untuk berlalu pergi.kasihan pula tinggal acu seorang diri di rumah. Tapi nak buat macam mana. Along tak ada kereta lagi. Sorry acu

Dalam perjalanan pergi ke libery. Aku sempat melihat whatsapp yang di hantar oleh nabila. Die membebel serupa macam mak nenek.

#nabila

Mana kau nie amani? Kata kul 3 sekarang dah kul 3:15 dah. Aku penat la tunggu kau kat depan nie.cepat la weyh. Aku dari kul 2:50 kat sini tahu. Tak suke la menunggu. Haihh

#amani

Sorry.. Tunggu jap.. Otw

Ringkas sahaja whatsaap yang di hantar oleh amani.

"Along. Bawak la laju sikit"aku menyuruh agar along membawa motor lcnya lebih laju.

"Pegang kuat-kuat!! "Asyraf memecut laju motornya dengan badannya didorong ke depan.

"Along!!!!! Orang suruh laju sikit je bukan banyak"amani menjerit sambil memeluk badan alongnya. Rase macam nyawa dihujung tanduk sahaja dibuatnya. Saat itu aku hanya berserah diri sahaja.takut tahu takut?

Asyraf hanya mentertawakan amani. Sengaja mahu mengusik amani.Padan muka!

Sampai sahaja di perpustakaan aku terus turun dan menanggalkan helmet dari kepala ku. Tanpa berfikir panjang terus aku pukul lengan along berkali-kali. Tanda yang aku ni marah sangat masa tu.

"Eee. Apa ni? Sakit lah"along menyuruh aku agar berhenti memukulnya. Tangannya menepis-nepis tangan ku yang tak berhenti memukulnya. Ohh tahu sakit. Rasakan!

"Amek kau!!amek kau!! Haa rasekan!! Haihh geramnye!! "Aku memukul along. Melepaskan geram.

"Ehem ehem"terdengar suara orang berdehem. Aku terus menoleh ke belakang. Nabila. Sekajap. Sebalah dia oh my.. Adam!

Adam hanye tersenyum ke arah ku dan along. Terus sahaja dia bersalaman dengan along. Nabila datang berdiri di sebelah ku.

"Assalamualaikum. Saya adam. Senior dorang berdua nie. Kau?? "Adam mengenalkan dirinya kepada along. Nampak macho pulak Mamat ni hari ni. Mata aku dah rosak eh??

"Waalaikumsalam. Aku asyraf Aiman. Panggil aku Asyraf je. Aku abang amani. "Asyraf pula memperkenalkan dirinya. Asyraf dengan adam dua-dua sama naik sama kacak hahaha

"Handsomenye abang kau weyh. Melting aku tengok die. Suare die pown serak-serak basah. Aihh falling in love ngan abg kau dah ni. "Nabila dah mula dah dia punya gedik sampai. Meyampah pulak haha

"Jangan mimpi nak jadi kakak ipar aku okay hahahaha"aku sengaja menyakitkan hatinya. Werkk!

"Eee kau ni. Tak sporting langsung! "Nabila merajuk. Habis muncungnya panjang sedepa. Buruk giler haha

"Ehem ehem. Korang dua ni borak apa?mengumpat along eh??"asyraf datang lalu tangan nya sudah menggrib kepala aku. Haihh benci betul la

"Apa along ni. Lepaslah!! "Aku memarahi along. Tak selesa diperlakukan begitu depan nabila apa lagi adam.

"Hahahaha comel la korang dua ni"adam ketawa melihat telatah dua beradik di depan matanya ini. Comel sungguh. Sejuk matanya memandang amani. Amani dengan asyraf muka seiras.abang handsome. Adik cantik. Untung la

"Adam. Aku nak kau tengok budak gemok ni kat sekolah faham? Bukan boleh percaya sangat budak gemok ni"asyraf memberi perintah kepada adam supaya menjaga amani. Sempat tangan kanan asyraf menyekeh kepala amani.

"Along!! "Amani menjerit. Tak tahan dengan tingkah alongnya.

Kelihatan along sudah melarikan diri takut dikerjakan oleh aku.

Nabila dengan adam pula tak habis-habis mentertawakan aku. Nanti korang pula aku smackdown tahu la.

************************************

Sorry yang kali ni punya bab pendek..
Hehehe

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 25, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Suka Atau CintaWhere stories live. Discover now