Bab 2

2 1 0
                                    

Vhommm.Bunyi enjin bot kedengaran.Joe dan Arman mengambil tempat duduk.Boy dari tadi berdiri di hadapan bot melihat persekitaran sungai.

"Kau apa hal Boy?.Dari tadi aku tengok kau tak reti duduk ."Sapa Joe sambil meletakkan muncung penghisap rokok elektriknya di bibirnya.

Belum sempat disedutnya.Boy membalas "Aku bukan apa Joe.Aku risau polis dah kepung kawasan ni."

"Alaa tenang tenang aja Boy.Tak perlu risau."Sampuk Arman

Boy terdiam mendengar kata Man.Mungkin tiada apa yang mahu dikatakan lagi .Apabila Boy melihat melihat bumbung markasnya,"Dah sampai!"jeritnya ala ala hero dengan suara garaunya.

__________________________

"Angkat semua naik atas bot lepas tu gerak lokasi baru.Aku nak tak ada sesiapa pun buat hal masa dalam perjalanan!"Pekik Boy kepada anak buahnya.

Semua anak buahnya akur pada perintah.

"Jom"Boy mengajak kedua rakannya itu.

"Ke mana?"soal Arman.

"Kita ke rumah aku dulu.Aku nak bincang pasal job yang aku kata hari tu"

Arman dan Joe tidak berkata apa apa selain menganggukkan kepala mereka tandanya mereka faham.

____________________________

Di pejabat polis.

"Tuan.Kami mendapat maklumat mengatakan Boy dan konconya berpindah ke suatu tempat lain.Saya rasa mereka sudah tahu rancangan kita untuk menyerbu tempat penyembunyiannya itu."Rudy iaitu salah satu anggota polis yang mengatur urusan jenayah dadah.Dia terkenal dengan kecekapannya itu sehinggakan dia dinaikkan pangkat.

"Kita buat operasi sekatan jalan raya besar besaran"Balas Ketua Polis dengan tegas.

"Baiklah tuan!"

_______________________
"Aku nak kau semua jangan lalu jalan biasa.Tukar plan lain.Lalu jalan hutan.Aku dah bagitahu Edy selok belok kalau lalu jalan hutan.Aku nak semua follow Edy" Pesan Joe sebelum naik semula ke bot.

Tiba di jeti.
"Boy,kenapa budak kau kena lalu jalan hutan?"Tanya Arman.

"Langkah berjaga jaga Man.Polis banyak buat roadblock .Kita ni dah masuk kes jenayah besar."Balas Boy sambil mengusap-usap misai dan janggutnya.

"Habistu,kita lalu jalan raya?Kenapa tak ikut sekali budak kau?"Sampuk Joe.

"Aku tahu apa aku buat.Lalu jalan hutan lebih kurang 1 jam baru sampai.Kalau lalu jalan raya,tak sampai sejam kita da sampai.Tapi....kita tak akan lalu jalan raya naik kereta aku.Kita buat kelainan."Terang Boy sambil merenung Joe.

Kemudian dia memalingkan mukanya ke arah pemandu bot iaitu anak buahnya juga lalu memanggil anak buahnya itu ke tempat dia berdiri.

Apabila anak buahnya sampai di hadapan Boy.Boy melihat dari atas ke bawah anak buahnya itu.Joe dan Arman pelik melihat gelagat Boy.Dalam fikiran mereka, mungkin itulah plan lain Boy untuk keluar dari kawasan tersebut.

"Aku minta maaf"Kata Boy lalu bertindak pantas mengatur gerak langkah dan melibas bahagian bawah kaki anak buahnya.

"Arghhhhh!!!"jerit anak buahnya itu yang dipanggil dengan gelaran Abot.

"Cuma terseliuh je tu."balas Boy ringkas seperti dia tahu apa yang dia lakukan.Dia sudah berpengalaman dalam seni pertahankam diri.Tetapi Boy tersalah gunakan kelebihannya untuk kepentingam dirinya sendiri.

"Habis tu kita nak buat apa ni?"Tanya Joe.

Arman dari tadi cuba menenangkan Abot yang dalam kesakitan.

"call ambulans"

Joe dan Arman berpandangan lalu tersenyum kerana sudah tahu mereka semua akan keluar dari situ dengan cara apa.

"Abot nah duit.Upah kau."Kata Boy sambil menghulurkan wang nilai yang bernilai RM1000 kepada Abot.

Abot mengambil duit tersebut lalu disimpan dalam poket jaket jeansnya.

"Nah lagi RM1000 untuk kau.Tanda aku mintak maaf pasal kaki kau."tambah Boy.

"Jangan risau.Terseliuh ni aku pon boleh tolong ubatkan tapi nanti bila sampai hospital."tambah Boy lagi.

"Tu ambulans dah sampai"Jerit Arman apabila mendengar siren ambulans.

"Jum Abot kita gerak"Sahut Joe sambil memapah Abot menuju ke ambulans.




You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 04, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta?Where stories live. Discover now