Part 2

21 4 0
                                    

**Keesokkan harinya**

...ding dong(bunyi lonceng pintu )

Jai : aii mna bh juga c bibin ne ..lma btl mau buka pintu . Takkan tda d rmh ne ..
Oluu : tu lah .. punya panas ne bdiri sni luar . Cba takan lagi tu lonceng tu .

..trs c jai pun tkan laju2 .. smpai lh drg dgr c bibin triak ..

Bibin : tunggu2 ..
Oluu : bin cptt bh .. pnasss ... nti sy hitam ..
Bibin : yabaa .. ( buka pintu trs bwa drg oluu msuk rmh (

Jai : punya lmbt ko buka pintuu bin .. smpat lgi kli kmi jd negro sna luar tu ..
Bibin : hhaha . Sory laba . Sy mc tdr bh td . Smlm sy tdr jam 2 sda ..
Oluu : naa apa juga ko buat tdr jam 2 budu ?
Bibin : Sy bcrta sma......(blm hbis lg c bibin ckp sda kawan2 drg yg lain dtg .. )

Bibin : bh jai . Tulung p buka tu pintu ..

..trs c jai pun jln la p buka tu pintu .. trs drg c jelo sma c roy msuk ..

Roy : ui bin . Pinjam tandas arh .. sy tdk tahan sda ne ..
Jelo : uii sy duluuuu .. sy duluan .. di hujung2 sda ne ..
Roy : ahh tda lah. Sy pun di hujung2 sda ne . Sy duluann ..

...trs c roy lari p dapur .. msuk tandas .. c jelo menahan lgi . Tp dia tdk dpt tahan ..trs dia teringat yg d bilik c bibin ada tpt mndi sma tandas ..

Jelo : bin . Pinjam tndas d bilik arh . Sy btl2 ndk tahan sda ne ...

Bibin : bh pigi lh . Ko jgn kc bau2 sna ..

..trs laju c jelo naik p tingkat atas d bilik c bibin . Dia masuk ja sna .. trs msuk tandas ..

**Beberapa minit kemudian**

Keluar c Jelo dri tandas smbil mau kc bagus sluar dia .. tp ngam2 c lara bangun dri katil c bibin .. basar lg baju c lara tu ..dia pkai bju c bibin yg wrna putih .. trs rambut dia pun terurai lgi ..kusit masai .. skli c lara dduk dia npk c jelo kc bgus sluar dia trs drg dua ter teriak ..

Jelo : Argggggg !!!!! HANTUUUUUUUUUU .........

Lara : arggggggg .... abggggggg ... !!!!! Tulungggggg ..

Smbil teriak smbil c lara lari kluar bilik trs turun p bawah .. p tpt abg dia trs p betapuk d blkng abg dia .. kicil gea tu badan c lara . Hahah . Trs c jelo cpt2 turun .. betingu drg c roy smua sma drg ..

Jelo : Uii uii uii .. ada jembalang .. ada jembalangg di bilik c bibin .. baju putih panjang rambutttttttt !

Bibin : jembalang kpla ko ! . Ini kau bilang jmbalang ? ( sambil kc kluar c lara yg btapuk d blkng dia .. )

..C lara msih lg pluk abg dia . Sbb takut .. kiut lgi tu c lara . Tengalam dia pkai tu bju abg dia .. sda lah besar tu bju . Pnjng lg tu lengan bju . 😂😂

Oluu : weii bibin ! Spa punya sumandak lgi kau culik bwa blik rmh ne .... sumandak org ne kn ..

Bibin : smndk urg kpla utak ko .. ini adik sy lh .. ( smbil usap2 kpla c lara yg mc lg pluk c bibin )

Oluu,jai,jelo,roy : ahh ??adik ?????

Lake House ( Rumah Tasik )Where stories live. Discover now