Part 3

30 3 1
                                    

#Lake house(Rumah Tasik)

#Part 3

Oluu,Jai,jelo,Roy : Arhh?? Adikk????

Bibin : yla adikk ..
Jelo : sejak bila kau ada adik ? Kau ndk pnh pun kc crta kmi .. dri kita skolah mnengah lg kau ndk pnh kc tau pun ..
Bibin : itu sbb, klau sy kc crta kmu pun , kmu ndk pcya pun tu . Sbb bkn kmu npk sndri ..
Roy : jd slma ne kau ada adk prmpuan pla ..
Bibin : yaa . Sy ada satu ja adk prmpuan . Dan ne ja yg sy ada skg lps parent kmi mninggal ..
Oluu : tp masa parent kau mninggal tda pun dia d snii ..
Jai : yaa tda pla . Masa mau kna kubur pun tda jga dia sni . .

... c lara yg diam d blkng abg dia dri td last2 bersuara .. smbil dduk d krusi ..

Lara : yaa sy adk dia . Nma sy lara .. sy mmng tda masa parents kmi meninggal .. masa mau kna kubur pun sy tda .. itu sbb sy d US . Sy mau btl blik sni tgok drg utk kli trakhir . To sy tdk dpt . Sbb masa tu sy exam spm .. dan d sna pula musim hujan kuat .. sgt2 byk halangan ..masa sy tdk dpt blik sni pun sy mnangis ja d sna .. sbb ksian abg sy saturang ja sni .. skg sy blik sni sbb sy pilih mau msuk U d sni ja .. spya sy dkt dgn abg sy ..

Oluu : ohh mcm tu . Ptt lah ndk pnh npk . Kau d US pla ..

Bibin : yaa . Dia d US . Bru kmrin dia smpai sni .sbb tu lah sy tdk dpt join kmu kmrin . Sbb sy sibuk urus ne rmh ..hahaha ..

Lara : msa sy smpai sni pun d ruang tamu sma dapur ja kemas . Bilik ndk pun . Sbb tu lah sy tdr d bilik abg sy smlm . Hahah ..

Bibin : lupa bh .. oyaa . Adk sy msuk U kita tau bsok .. so dia junior kita .. kita senior dia .. hihi . Sy harap kmu dpt juga tlg sy jaga dia ne . Sbb dia ne nakal juga sikit .. (smbil cubit pp c lara )

Lara : auch . Sakit lahhh .. ishh .

Jai : ahhahaha . Lucu la kmu ne .. oky sy lapar bh . Jom kluar mkn .

Roy : bh jom lah ..

Lara : heii . Buat apa mkn d luar . Sda ..jgn mmbazir .. biar sy masak . Kita mkn sma2 k .. sy p dapur dulu ..

Roy : wahh . Adk kau pndai masakk ...
Bibin : mesti lah . Dia kn d US belajar memasak juga .. hahah
Jelo : wahh . Ble lah sy mngurat dia ne kn abg ipar .. (smbil tgok c bibin )
Lara : heii ! Sy dgr ty okay . Sdah lah kau ckp sy jembalang tdii .
Jelo : ayaa .. sory labaa ..

Oluu,bibin,jai,Roy : Hahahahhaha !!!!!

.. masa lara sibuk memasak , drg bibin dgn kawan2 dia tgok tv smbil bcrta .. rancangan drg , lpas siap mkn tu .. drg mau kc kawan c lara p kuburan parents dia . Lps dri kuburan bru drg p U .. mau p urus kemasukan c lara .. ngam2 masa ne drg bibin tda class . Jd ble la tlg c lara urus itu ini ..

-------------------------------------------------------------

Sory part 3 ne pendek ja .. part 4 nti sy update k . Harap bersabar .. hihi .. oya . Jgn lupa vote my story k .. vote n komen ... thanks sudi baca guys ..

Lake House ( Rumah Tasik )Where stories live. Discover now