DEEL 1.
Dikgedrukt=Marije
Schuingedrukt=Annemarie5 ezels lopen langs een klif
De ezels zijn gestreept met een prachtig patroon van blauw-roze
Alleen heeft 1 ezel één gele streep
Die gele streep loopt van zijn kop tot zijn kont
De andere ezels vinden het raar en proberen van die ezel, genaamt Bertrand, af te komen
Ze lopen allemaal naast elkaar en laten hem op het gevaarlijkste plekje -naast het ravijn- lopen
De gemeenste ezel van allemaal, Rex, duwde Bertrand van het ravijn af.
Maar niemand wist dat Bertrand vleugels had verstopt in zijn gele streep
Net voordat Bertrand de bodem van het ravijn raakte sloeg hij zijn vleugels uit en vloog naar boven.
Al gauw raakte hij verdwaald in de wolken
Toen zag hij een glinstering war verderop, en hij vloog erheen.
De glinstering bleek afkomstig te zijn van een vliegende gele kat.
De kat zei: " Gegroet, Bertrand. Prins van de vliegende ezels, het land in de Wolken, Heer van het vleugelpaleis.
Bertrand viel van schrik bijna naar beneden
"Maar ik ben helemaal geen prins van iets of heer van een paleis!" Riep hij uit.
Hij ging verder: "En koning al helemaal niet!"
Als andwoord zei de kat: " je bent ook nog geen koning, dat is je vader: Joseph ll.
"Heb ik dan een vader?" Riep Bertrand uit.
"O ja zekers!" Zei de kat. Ik breng je naar hem toe, volg mij.
Ze vlogen door een boog van parelmoer met een prachtige gouden glans.
Toen ze onder de boog door waren zag Bertrand een grote gouden poort met allemaal versieringen van gele strepen erop, net zoals zijn gele streep.
Hij besefte dat hij niet de enige was met 'krachten'. Van blijdschap vloog hij in een spiraal omhoog.
"Kom, volg mij", zei de kat. En hij opende de poort.
Een helder wit licht straalde hem tegemoet
Het licht wat hij zag was van alle vleugels van alle andere vliegende ezels in het paleis.
¤¤¤
Sorry voor jet lang niet uploaden, we gaan meer verhaaltjes maken. Overmorgen komt deel 2 van de Vliegende Ezels online.
Groetjes:
Mandarije en Annenas
We zitten trouwens ook in Polen!!!
JE LEEST
Suikerspin
HumorDit is wat er gebeurt als er een regenboogunicat (regenboog/unicorn/cat) uit je kast springt... Idee: BlueMiauwFriends Uitgewerkt: Annemarie en Marije