#UP (Inspired by Distant Sky)
Part 11"Rick..im sorry..sy nda ingat apa2 pun tentang kau..dan memang nda mau ingat pun apa yg pernah terjadi sama kita dulu.."
C Rick tunduk,kemudian cepat2 dia pusingkan wajahnya membelakang sy.Sy nampak mcm dia lap2 sesuatu di mukanya dengan tanganya..Rick..are you crying?
"It's ok..i'll make sure you'll remember me later..i just..you know..i really miss you,Sarah.."
Sy diam ja..wajah Rick kelihatan begitu..frustated..nda tau mau ckap apa lg..i do want to remember everything..who i am..except Rick..A few minutes later,nurse keluar dan panggil sy masuk..and tanpa berlengah,sy cepat2 masuk dalam mau jumpa c Dom..mau tau keadaan dia...
"How is he,Doctor?"
Sy tgok c Dom terlantar nda sedar diri di katil..dia kena kasi pakai baju gedebeh macam yang sy pernah pakai juga dulu waktu mula2 c Rick bawa sy disini..
"Well..we are supprised..he had a reagent in his blood..macam kau juga..he's totally fine..0% radiation in his body..cuma kami kena drip dia dalam few hours disini...this is great..Mr Nathra need to know this.."
"As you wish doctor..i want to stay here..with him.."Tu doktor dan tu nurse angguk ja..dorang kasi pasang tu drip,kemas2 then baru dorang keluar..macam faham2 ja dorang sy dan Dom perlu privacy ni..dorang ingat kami ni lovers kali ah..huh!Whatever..sy mau tetap disisi Dom..how relieved..betapa lega hati sy yang c Dom pun ada reagent dalam badan..
Sy hanya renung wajah c Dom..sy nda pasti mana satu cara yang sy cuba buat masa tu,untuk selamatkan c Dom berhasil.Sama ada sy kiss dia..atau sy bagi dia minum darah sy..atau kedua2nya sekali...atau...c Dom adalah salah satu survivor yg juga disuntik oleh para pencipta reagent?..no!kalau dia salah satu survivor yg kena suntik reagent macam sy..dia nda akan berada dalam kesakitan bila terdedah dengan radiasi..
"Sarah..."
Huh?Sy lihat c Rick berdiri tercegat di pintu..dengan air mukanya yang kelihatan betul2 frustated..ah!sudalah Rick!Malas sy mau layan ko ni sekarang.Sy jeling ja c Rick..peduli ko sana.Nda lama tu sy dengar bunyi pintu kena tutup.Rupanya c Rick keluar suda..whateverlah..maybe ini karma untuk kau juga Rick..sebab kau sakitkan hati c 'Sarah' yg dulu...you deserve this..
* * * * * *
Sy dan Dom stay di sini suda for a days.Kami stay di banglo yg sama.Mr Nathra offer c Dom one of his banglo..but c Dom refuse..direct dia cakap dia mau stay dengan sy..dia bukan2 budak2 lg mau kena control2 mau stay dengan siapa..Dup dap pula hati sy ni..nda tau kenapa..
C Mr Nathra pula berubah layan kami dengan baik dengan mendadaknya bila tau c Dom pun ada reagent dalam badan.Menyampah sy tingu tu urang tua..masa dia invite kami dinner..ketara c Kelsey macam suka c Dom ni..dengan senyumannya dengan nada dia bercakap sama c Dom..ergh!sy pula nda tau napa tiba2 rasa annoying sama c Kelsey..rasa gerigitan betul ni..padahal c Dom just trying to be polite ja..sepanjang masa dinner diam ja sy..bila c Dom senyum sama sy..rasa marah pula sy..c Rick pula nda join kami dinner masa tu..
Di banglo,malam tu..sy sama c Dom apalagi..kami becerita ni sampai late night.Macam bertahun2 nda jumpa punya gaya ni..haha..Macam2 kami cerita..everything happened masa kami terpisah beberapa hari tu.C Dom cakap last dia ingat yg dia kena papah oleh sy masuk dalam rumah usang tu.He tought he gonna die.Sakit betul dia cakap leher dia,pedas gila..burning inside..mcm tercekik pun ada..dia mau bernafas tapi dia rasa hidung dia tersumbat ni..lepastu dia nda ingat apa2 suda...
Dia sedar2 ja,tiada suda rasa sakit..malam suda..gelap gelita..dia panggil2 sy,tp sy tiada respon..dia meraba-raba dalam kegelapan.Dia tepigang tu backpack,dia cr di dalam..nasib ada satu torchlight..yg bateri dia belum habis..dia keluar dari rumah usang dan merayau2 di luar cari sy..tp dia nda jumpa2 sy..dia cakap dia ingat,sy kena makan oleh tu pemakan mayat suda..
YOU ARE READING
UP (Inspired from Distant Sky)
Mystery / Thriller(COMPLETED) Tajuk : UP (Inspired from Distant Sky) Genre : Misteri,Survival,Thriller,Love,Suspen,Gore(18+) Sinopsis : Sarah terselamat dari tragedi tanah ditelan bumi(Sinkhole).Sedari dari pengsan,ingatan Sarah hilang.Dengan keadaan sekeliling yang...