0 2

1.7K 283 77
                                    

"Saya dah balik" Kata Lea apabila tiba dirumah. Siapa sangka, hari pertama dah jadi ketua kumpulan yang popular, bergaduh dengan budak lelaki, siap lawan bola keranjang lagi walaupun tak pernah tahu cara main.

"Lea, baru balik ke?" Laung Mummy dari dapur.

"Dah tu Lea masuk cakap apa tadi? Saya dah meninggal?" Soalnya pasrah apabila orang bertanyakan perkara yang sudah jelas. Lea berjalan ke dapur bagi membasahkan tekak. Air oren yang sudah dibancuh oleh mummynya diteguk.

Apahal masin semacam ni? Ini mesti mummy tertukar gula dengan garam lagi ni. Fikir Lea.

"Lea. Malam ni kawan mummy nak datang. Jangan keluar rumah pulak eh?"

"Kawan mummy? Mummy ada kawan ke?"

"Kalau perangai Lea macam ni, mummy campak bagi kucing makan pun kucing tak nak"

+ + + + +

"Lea. Kawan mummy dah sampai. Jom sambut kat pintu" Arah Mummy Lea. Lea cuma akur tanpa banyak tanya. Kalau melawan kang tak dapat duit poket pulak.

Apabila tetamu yang digembar-gemburkan Mummynya masuk, Lea memberikan senyuman plastik. Namun senyuman plastik tersebut bertukar menjadi reaksi terkejut monyet apabila anak rakan mummynya berjalan masuk.

Anak lelaki.

Kau rasa?

"Tengku Mikael Luq-I am your father-Man??!" Jeritan Lea terlepas. Mummynya dan ibu Mikael memandang Lea pelik.

"Oh lah kenal ke?" Soal Mummy Lea.

"Satu sekolah" Jawab Mikael tenang.

"Hmmm kahwin jelah terus" Cadang ibu Mikael.

"Sorry?"

"Hah great idea!" Sokong Mummy Lea.

"Whatt??" Mikael cuba mencelah.

"Korang kena ikut cakap kami. Kami orang tua kamu. Membantah maksudnya menderhaka!"

"Tapi–"

"Esok kahwin"

"OH MY GOD AUTHOR GIVE ME A BREAK"

Cinta Paling Klise ✔Where stories live. Discover now