"Aku nikahkan dikau dengan Tengku Andelia Rose Lily Binti Sa'idi dengan mas kawin 20 kuasa 3 ribu, tunai"
"Aku menerima nikahnya Tengku Andelia Rose Lily Binti Sa'idi dengan mas kahwin 20 kuasa 3 ribu tunai."
"Sah?"
"Sah"
Dengan itu, Lea telah pun selamat dikahwinkan dengan Mikael pada umur tujuh belas tahun dan memang tak ada yang membantah.
"Memandangkan kau dah jadi isteri aku, jom buat anak" Mikael menyakat Lea dengan muka nakalnya.
"Belah kau setan!" Lea mencampakkan garam yang diberikan oleh Hailina.
"Woi lek lek gurau je"
"Pergi mati"
"Kau ni cantik sebenarnya Andelia, kalau kau berlembut sikit dengan aku, mungkin kau boleh nampak ketulusan hati aku" Mikael mengusap lembut dagu isterinya. Lea tergamam dengan perbuatan Mikael.
Aksi Mikael terhenti apabila telefonnya tiba-tiba berdering. Dia mengeluh berat lalh menjawab panggilan tersebut.
"Apa?! Tengku Johnny meninggal?" Mikael menekup mulutnya.
"Alah biasalah tu salah sorang watak utama mati. Kau chill" Lea menepuk-nepuk bahu Mikael.
Mikael terdiam memikirkan ada betulnya juga kata-kata Lea.
"Tapi asal cerita ni tak de orang amnesia. Amnesia pun boleh tahan biasa jugak terjadi dekat kebanyakkan cerita" Soal Mikael ingin tahu.
"Amnesia? Jap" Lea menanggalkan kasut pengantinnya lalu mencampakkan kasut tersebut tepat mengenai kepala tok kadi.
"Siapakah Ana?" Automatik Tok Kadi hilang ingatan. Fuh author ni memang malas betul nak fikir jalan cerita.
Lantaklah. Yang penting Lea bahagia dengan Mikael. Baru kenal sehari padahalnya.
Eh jap lupa ada plot twist.
Esoknya Mikael pun mati.
Jadi Lea kahwin dengan Abu.
-The End-
This story is pretty fucked up eh hahahaha. I wrote this in 30 minutes so yeah ciao.
YOU ARE READING
Cinta Paling Klise ✔
HumorDekat Wattpad ni, macam-macam cerita bagus wujud. Tapi aku pelik, kenapa readers sikit sangat? Aku juga ada menulis sebuah buku yang bagi aku, agak lain dari yang lain (?) Aku ada tanya pendapat beberapa author berbakat dan juga readers yang lain. K...